۲۲ بهمن، نمایش اقتدار و انسجام ملی ایرانیان است
کد خبر: 4121259
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

۲۲ بهمن، نمایش اقتدار و انسجام ملی ایرانیان است

عضو شورای مرکزی ائمه جماعت اصفهان گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن، بالاترین صحنه نمایش قدرت دین و وحدت و انسجام ملی است و دشمن نیز پیوسته در تلاش بوده تا این حضور را کمرنگ کند و این وحدت را در هم بشکند.

سیدحسین بهشتی‌نژاد عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان

حجت‌الاسلام سیدحسین بهشتی‌نژاد، عضو شورای مرکزی ائمه جماعت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با تبریک چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بدون تردید، یکی از مصادیق و نمونه‌های بارز واژه نورانی و مقدس «ایام الله» در فرهنگ قرآن و معارف دینی، یوم الله ۲۲ بهمن است، اگر نگوییم که مجموعه دهه فجر، همه یوم الله است.

وی افزود: یوم الله روزی است که قدرت الهی آنچنان به نمایش گذاشته می‌شود که حتی آنهایی که به ماوراءالطبیعه اعتقاد ندارند، متوجه می‌شوند که جریانی ماورای محاسبات مادی، امور را مدیریت می‌کند. لذا، در قرآن نیز می‌بینیم که خداوند از حضرت موسی(ع) می‌خواهد تا ایام الله را به قوم خود یادآور شود؛ روزهایی که آنها گرفتار فرعونیان بودند و به برکت موسی(ع) نجات پیدا کردند، اگرچه شاکر نبودند.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعت اصفهان تصریح کرد: در این ۴۴ سالی که بر انقلاب گذشته، ایران اسلامی به جامعه‌ای رشد یافته و بالغ تبدیل شده و این رشد و بلوغ را هر ساله به نمایش گذاشته است. در این سال‌ها، انقلاب هم گردنه‌های صعب‌العبوری را پشت سر نهاد و هم قله‌های رشد را فتح کرد.

تلاش دشمن برای در هم شکستن وحدت ملی 

وی ادامه داد: معتقدیم همان علت‌هایی که منشأ پدید آمدن انقلاب شد، منشأ استمرار نظام و نگهبانی از آن است. اگر در سال ۵۷ شاهد قدرت ایمان، وحدت اجتماعی و ملی، حضور یکپارچه مردم و اطاعت مطلق از ولی‌فقیه و امام راحل بودیم، همین عوامل نیز در این ۴۴ سال باعث شد تا انقلاب گردنه‌های صعب‌العبور را پشت سر گذاشته و قله‌های رشد را فتح کند. اکنون نیز راهپیمایی ۲۲ بهمن، بالاترین صحنه نمایش قدرت دین و وحدت و انسجام ملی است و دشمن نیز پیوسته در تلاش بوده تا این حضور را کمرنگ کند و این وحدت را در هم بشکند.

بهشتی‌نژاد تأکید کرد: جامعه ایران در عین اختلافات سیاسی، به‌دلیل بلوغ ایمانی و سیاسی نشان داده که به محکمات انقلاب نظیر قدرت ایمان، اطاعت از ولی‌فقیه و حمایت از اصل نظام باور دارد، حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌داند و حضور یکپارچه‌ای در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد داشت.

وی بیان کرد: امروز با نسلی از نوجوانان و جوانان مواجهیم که صحنه‌های انقلاب و جنگ را ندیده‌اند و گرفتار تبلیغات بیگانگان هستند. بنابراین، باید جهاد تبیین را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، جدی بگیریم. یکی از جلوه‌های عملی جهاد تبیین، نشان دادن اقتدار ملی در روز ۲۲ بهمن است و با حضور یکپارچه مردم می‌توان دستاوردهای انقلاب را برای نسل جدید بازخوانی و تبلیغات گسترده و بی‌رحمانه دشمن را خنثی کرد. معتقدیم الطاف خاص الهی و عنایات حضرت صاحب‌الامر(عج) پشتیبان انقلاب است و اگر این الطاف و عنایات و هدایت‌های مقام معظم رهبری نبود، انقلاب باید بارها دچار حادثه‌ای عظیم می‌شد.

مردم پای اصول انقلاب ایستاده‌اند 

عضو شورای مرکزی ائمه جماعت اصفهان گفت: حضور مردم آن‌قدر گران‌بها و ارزشمند است که حتی خداوند، پیامبر را هم به‌صورت مستقیم و هم به‌واسطه مؤمنان یاری می‌کند و خطاب به ایشان می‌فرماید: «بال تواضع خود را برای کسانی که از تو پیروی می‌کنند، بگشا.» در سال ۵۸، پای صحبت امام(ره) در مدرسه فیضیه بودم و ایشان خطاب به مردم، عین این تعبیر را به‌کار برد که: «من نوکر شما هستم.» همه با شنیدن این سخن واقعا متأثر شدند که چگونه رهبری پرآوازه، متواضعانه چنین جمله‌ای بر زبان می‌آورد. در روایت آمده که خداوند موجودی بهتر و زیباتر از پیامبر(ص) در عالم هستی نیافریده است، ولی از ایشان می‌خواهد که بال تواضع خود را برای مردم بگشاید.

وی تصریح کرد: انصافا مردم ایران در این ۴۴ سال، از همه سرمایه‌های خود گذشتند و مراتب شکرگزاری‌شان را انجام داده‌اند. حضور آنها در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیامی به دشمنان پلید و قسم خورده‌ای است که در تلاش برای آسیب رساندن به نظام هستند و آن پیام این است که ملت ایران با وجود سختی‌ها و مشکلات اقتصادی، پای اصول و سرمایه‌های گران‌بهای خود ایستاده و این باعث یأس کفار می‌شود. اگر قرآن نصب امیرالمؤمنین(ع) به امامت و خلافت را موجب یأس کفار می‌‌خواند، بدون تردید، حضور هر ساله مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز باعث ناامیدی جبهه کفر و به‌خصوص آمریکا می‌شود.

بهشتی‌نژاد افزود: در بعد داخلی، حضور مردم هم باعث امیدواری اقشار گوناگون و آشنایی نسل جدید با آرمان‌های انقلاب می‌شود و هم هشداری به مسئولان خدمت‌گزار است که هر چه در توان دارند، برای این مردم لایق، فداکار و وفادار در کف اخلاص بگذارند. هر چند مسئولان تلاش خود را انجام می‌دهند، ولی مطمئنا حضور مردم بار مسئولیت آنها را سنگین‌تر می‌کند. امام(ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ در بهشت زهرا نظیر این تعبیر را به‌کار برد که از خون شهدا احساس مسئولیتی سنگین می‌کنم. بنابراین، وقتی مسئولان حضور مردم را با وجود سختی‌ها و مشکلات اقتصادی می‌بینند، قطعا باید همت بیشتری برای حل مشکلات داشته باشند.

وی به رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از رویش‌های معنوی انقلاب، آیین اعتکاف است که امسال با وجود بمباران تبلیغاتی دشمن، حضور دانش‌آموزان و نوجوانان در آن محسوس‌تر بود و چه رویشی زیباتر از عبودیت و بندگی یک نوجوان در برابر خداوند. علاوه بر رویش‌های معنوی، باید به پیشرفت‌هایی که کشور در زمینه علمی و دفاعی نیز داشته است، اشاره کرد. پیشرفت‌های دفاعی ما موجب ترس و وحشت دشمن شده و اگر توانایی حمله به این مرزوبوم را داشت، قطعا تردید نمی‌کرد. البته فشارهای اقتصادی دشمن افزون شده و انصافا مردم در سختی هستند، ولی وفاداری آنها به نظام در عین سختی‌ها، یکی از جلوه‌های ارزشمندی ایشان است و امیدواریم با تفضل خداوند، همت مسئولان و همراهی مردم، مشکلات اقتصادی نیز برطرف شود.

انتهای پیام
captcha