حضرت زینب(س) پرچمدار حماسه و جهادتبین است
کد خبر: 4119960
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

حضرت زینب(س) پرچمدار حماسه و جهادتبین است

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات گلستان با بیان‌اینکه حضرت زینب(س) پرچمدار حماسه و جهادتبین بود، گفت: حضرت زینب(س) در حماسه کربلا اوج اطاعت پذیری از امام زمان خود به نمایش گذاشت، لذا هر کس می‌خواهد در عرصه جهادتبیین موفق شود باید به مطالعه دقیق سیره حضرت زینب(س) در این حوزه بپردازد.

شهادت حضرت زینب س

حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان به ابعاد سیره تربیتی حضرت زینب(س) اشاره کرد وگفت: یکی از وجوه شخصیتی حضرت زینب(س) حیاء و ایمان و حجاب و عفاف او بود که این امر برای همگان بسیار روشن است و در دوره حیات وی نیز زبانزد بوده است.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات گلستان با بیان‌اینکه حضرت زینب(س) پرچمدار حماسه و جهادتبین بود، افزود: حضرت زینب(س) در اوج شجاعت و صلابت در حالی که جریان اموی و با جنگ ادراکی با کمک جریان نفاق و نفوذ با ایجاد شبهه بستر انحراف عقیدتی مردم از مسیر امامت دور کرده بود مجاهدان و مخلصانه روشنگری کردند و پیام تمدن‌ساز عاشورا را به گوش همگان رساندند.

حجت‌الاسلام دیلمی به سه مولفه شخصیتی حضرت زینب(س) اشاره کرد وگفت: حضرت زینب(س) با عبودیت، تقوا و حجاب و در کنار صبر و مقاومت توانست واقعه عاشورا و اهداف آن را تبیین کرده و با سخنرانی با محتوا خود کاخ یزیدیان را به لرزه بیندازد.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات گلستان تصریح کرد: حضرت زینب(س) در طول زندگی خود، اعمال شاخصی را از خود نشان دادند و یکی از آن‌ها در مسیر کربلا تا مدینه اتفاق افتاد؛ به طوری که با رفتار و مدیریت خود بر بحران فائق آمدند و بر مصیبت‌های بزرگی که تحمل کردند فقط عزاداری نکردند، بلکه به مدیریت میدان و بحران می‌پردازد.

وی یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) را اطاعت‌پذیری مطلق از امام زمان خود عنوان کرد و اظهار کرد: در حماسه کربلا اوج این خصیصه حضرت زینب(س) به نمایش گذاشته شد از این رو هرکس می‌خواهد در عرصه جهادتبیین موفق شود باید به مطالعه دقیق سیره حضرت زینب(س) در این حوزه بپردازد.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات گلستان گفت: یکی از تعابیر زیبا، عارفانه، عالمانه و عاشقانه حضرت زینب(س) درمورد صحنه کربلا این بود که حضرت(س) فرمودند: «ما رأیتُ الا جمیلا» و این نشان‌دهنده عمق نگاه ایدئولوژیک و باور عمیق حضرت زینب(س) به پروردگار متعال بود؛ پاسخی که در طول تاریخ بشر بی‌نظیر است و هنوز بر تارک وقایع کربلا می‌درخشد.

انتهای پیام
captcha