آغاز «پویش جوانه‌ها» در بجنورد
کد خبر: 4117195
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

آغاز «پویش جوانه‌ها» در بجنورد

«پویش جوانه‌ها» با هدف توجه به حضور مؤثر کودکان و نوجوانان و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تجدید میثاق در دهه فجر در بجنورد آغاز شد.

پوستر پویش جوانه‌ها در بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی روز چهارشنبه، 5 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجموعه با رسالت برنامه‌ریزی خلاق و تأثیرگذار برای کودکان و نوجوانان، همواره با ابزار فرهنگ و هنر، برنامه‌های متنوعی را اجرا نموده است، اظهار کرد: مناسبت‌های ملی و مذهبی، فرصت مناسبی است تا ضمن تعامل گسترده با کودکان و نوجوانان، مشارکت آن‌ها را جلب نموده و مسیر تربیت در محورهای آموزشی، معنوی و اخلاقی را هموار سازد.

فرهاد آقابیگی با اشاره به اینکه در دهه فجر، حضور مؤثر کودکان و نوجوانان با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تجدید میثاق، مورد توجه است تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در نظر دارد با برگزاری پویش سراسری جوانه‌ها در شهرستان بجنورد، به سوی اهداف آن حرکت کند.

آقابیگی مهمترین اهداف این طرح را تقویت، توانمندی و مشارکت‌پذیری کودکان و نوجوانان، ایجاد شادی و نشاط اجتماعی و تبیین دستاوردهای ایران اسلامی بر شمرد.

وی بخش‌های مختلف پویش را ساخت و رنگ‌آمیزی کاردستی‌های نیمه آماده در قالب ماکت‌های ساده کاغذی از آثار تاریخی و فرهنگی، مکان‌ها و ابنیه استان، شخصیت‌ها و شهدای انقلابی و اسلامی، ساخت عروسک‌های انگشت و دستکشی، نخی و هر نوع عروسک خلاق و ساده، نقاشی با موضوع ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ساخت بادبادک‌های رنگی با استفاده از روزنامه و کاغذهای ساده و رنگی و تزئین بادبادک‌ها و همچنین ساخت تراکت‌های خلاق با مقوا و کارتن برشمرد.

آقابیگی افزود: مخاطب این طرح، کودکان و نوجوانان بجنورد هستند و مدت برگزاری آن نیز از یکم تا بیست و دوم بهمن ۱۴۰۱ خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بیان کرد: کودکان و نوجوانان بجنورد، می‌توانند در بخش‌های مختلف این پویش شرکت کرده و آثار خود را روز ۲۲ بهمن ماه به ایستگاه کانون پرورش فکری در مسیر راهپیمایی، تحویل دهند.

به گفته وی، از مجموع آثار رسیده نمایشگاهی برگزار می‌شود و به تمام کودکان و نوجوانان، جایزه تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha