کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در نگین‌شهر برگزار شد
کد خبر: 4115063
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در نگین‌شهر برگزار شد

دویست و نود و نهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با حضور امام جمعه نگین‌شهر و مردم ولایتمدار شامگاه، ۲۵ دی‌ماه در مسجد جامع نگین‌شهر برگزار شد.

کرسی تلاوت قرآن با حضور امام جمعه نگین شهربه گزارش ایکنا از گلستان، دویست و نود و نهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با حضور امام جمعه نگین‌شهر و مردم ولایتمدار شامگاه، 25 دی‌ماه در مسجد جامع نگین‌شهر برگزار شد.

امام جمعه نگین‌شهر در این جلسه قرآنی بیان کرد: در قرآن از حوادث تاریخی و سرگذشت انبیا و قصص و داستان‌های فراوانی در آن ذکر شده ولی قرآن نه کتاب داستان است و نه کتاب تاریخ است بلکه قرآن کتاب روشنگری و هدایت بوده و این کتاب آسمانی خودش را معرفی کرده است.

وی با اشاره به آیات شریفه «هُدًى لِلْمُتَّقِینَ»، «تبیان کل شى» و «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یُحْیِیکُمْ» بیان کرد: خداوند در آیه شریفه ۲۴ سوره انفال می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد»؛ در حقیقت خداوند اینگونه قرآن را مایه حیات بشر معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام بابامحمدی با بیان‌ اینکه قرآن برای افراد و جامعه هدایتگر است؛ هر ملتی که به قرآن تمسک کند در دنیا و آخرت سعادتمند است، افزود: همراه داشتن قرآن و خواندن آن، قرائت ترجمه قرآن و تفسیر آن توسط ائمه جماعات و تطبیق زندگی فردی با قرآن کریم از جمله راهکار‌هایی برای انس هر چه بیشتر مردم جامعه با قرآن کریم است.

همچنین در این جلسه قرآنی مهدی نظری از قاریان مشهور استانی به تلاوتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

انتهای پیام
captcha