مهر مادری با چاشنی عشق به وطن
کد خبر: 4114675
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

مهر مادری با چاشنی عشق به وطن

مادر شهید حمیدرضا مساح مانند دیگر مادران شهدا، عطر مادری را با فداکاری و موقعیت‌شناسی در مورد وطن حس کرده و برای این کار از جگرگوشه‌اش گذشته است.

مادر شهید حمیدرضا مساحپسرانش را می‌شناسم یکی نام‌آور شهر در علوم قرآنی و دیگری نام‌آور در حوزه جهاد و دفاع از وطن. مادری است که درد دوری از شیرپسرش را در سینه دارد و پس از سال‌ها برایش لالایی می‌خواند؛ حمیدم؛ پسر شیرینم؛ کجایی مادر....

دانش‌آموز شهید حمیدرضا مساح در ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نایل آمد. مادر شهید حمیدرضا مساح نیز مانند دیگر مادران شهید، عطر مادری را با فداکاری و موقعیت‌شناسی در مورد وطن حس کرده و برای این کار از جگرگوشه‌اش گذشته است.

سلطان ریحانی؛ مادری است که در همین نزدیکی‌ها روزگار می‌گذراند؛ مهر مادری در سینه دارد ولی به خاطر این آب و خاک، پسرش را فدا می‌کند و به گفته خودش این یعنی مهر مادری با چاشنی مهر به وطن.

وی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌گوید: قرآن و نماز شب خواندن از ویژگی‌های بارز حمیدرضا بود. او برای این کار بسیار ارزش و احترام قائل بوده و دوست داشت سروقت انجام شود‌. گاهی نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌شدم و می‌دیدم در حال نماز خواندن است؛ اشک می‌ریخت و راز و نیاز می‌کرد در حالی که ۱۸ سال بیشتر نداشت.

این مادر ۷۵ ساله می‌گوید: حمیدرضا بزرگترین پسرم بود و به جز او شش فرزند دیگر دارم؛ حمیدرضا در ۱۸ سالگی همراه با پسرخاله‌اش به جبهه اعزام شد. با اینکه چیزی نمانده بود که دیپلم را بگیرد و پدرش اصرار داشت که درسش را تمام کند اما می‌گفت در شرایط فعلی کشور دفاع از خاک وطن مهم‌تر از درس خواندن است؛ در واقع حمیدرضا به شرایط زمان آگاه بود و می‌دانست چه امری به می‌رفت کشور کمک می‌کند.

ریحانی ادامه داد: روز اعزام از من خواست از صمیم قلب راضی باشم و او را دعا کنم؛ در عوض او نیز من را به کربلا فراخواهد خواند؛ قولش وفا شد و من بعد از ۳۸ سال به کربلا و نجف رفتم.

وی افزود: مهربانی و اقدامات مهمش در مسجد محل و کمک به دیگران از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی‌اش بود و از همه مهم‌تر اینکه می‌دانست اکنون کشور به چه نیاز دارد؛ موقعیت شناسی ویژگی مهمی است که جوانان بدان نیاز دارند.

هم‌کلامی با او به معنای قدم زدن در سال‌های پر از خلوص نیت جوانان این سرزمین است‌. جوانانی که آن زمان موقعیت را خوب درک کرده و به جای پرداختن به خود ابتدا موقعیت کشور را سنجیدند و راهی را پایه‌گذاری کردند که آرامش برای این خاک را به ارمغان آورد. مانند شهید حمیدرضا مساح که با فداکاری‌اش راه را برای آرامش این دیار هموار کرد تا برادرش و کسانی چون او در راه قرآنی قدم بردارند.

انتهای پیام
captcha