احیای واحدهای صنعتی لبیک به ندای رهبری است
کد خبر: 4114150
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
حجت‌الاسلام رئیسی:

احیای واحدهای صنعتی لبیک به ندای رهبری است

رئیس‌جمهور با اشاره به راه‌اندازی ۷۶ واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل در یزد گفت: احیای این واحدها، لبیک به مقام معظم رهبری است و خوشبختانه این اقدام در استان یزد شکل گرفته است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، امروز، 22 دی‌ماه در جشن احیای 76 واحد راکد و نیمه‌تعطیل صنعتی یزد گفت: کشور ما زمینه قوی بودن و قوی‌تر شدن را دارد و همه می‌دانند با همه تحریم‌ها و تهدیدهایی که علیه ملت ایران و بخش تولید است، اراده پولادین صنعتگران، کارگران پرتلاش و مدیران با کفایت در حوزه صنعت و تولید می‌تواند همه این تحریم‌ها و تهدیدها را پشت سر بگذارد و کارخانجات و صنایع پیشرفته‌ای را داشته باشد و قوت را در حوزه تولید رقم زند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مردم استان یزد بیان کرد:‌ یزد مردان و زنان سختکوشی را دارد که مبتکر و خلاق هستند و قناعت را پیشه کرده و سعی می‌کنند از داشته‌های اندک، ارزش افزوده ایجاد کنند و از امکانات کم، کار بسیاری شکل دهند که با توکل به خدا و تلاش و مجاهدت و پیگیری به وجود آمده است. 

رئیسی افزود: تولید در کشور بسیار مهم است و اگر نقدینگی به سمت تولید سرازیر شود نگرانی نداریم ولی اگر به سمت بازار دلالی و فعالیت‌های غیر مولد حرکت کرد، باید نگران شد. اگر تولید رونق پیدا کند رفع بیکاری و نگرانی‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی حتمی است و رشد اقتصادی در کشور قطعاً به وقوع خواهد پیوست و کار دانش بنیان و تولید دانش بنیان می‌تواند کالای برتر را در کشور و تجاری سازی این کالا بازارهای منطقه‌ای و جهانی را از آن خود کند و سهم ما در اقتصاد منطقه سهم بالایی است و لذا دنبال این هستیم که این سهم را احیا کنیم که این اقدام با تولید امکان پذیر است.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال، ارتباط تولید با دانشگاه و ابزارهای مختلف دیگر می‌تواند به تولید اشتغال بنیان که شعار امسال هم است، کمک کند و باید به استان یزد تبریک گفت که این حرکت در آن شکل گرفته و تولید و کار دانش بنیان در آن به محور تبدیل شده است.

رئیس جمهور گفت: امروز راه‌اندازی ۷۶ واحد صنعتی راکد، لبیک به مقام معظم رهبری است و از استاندار یزد قدردانی می‌کنم که در راستای تحقق سیاست‌های دولت و رهنمودهای رهبری در حال فعالیت است.

انتهای پیام
captcha