پروانه فعالیت خانه قرآن تازه تاسیس نبی اکرم(ص) در زنجان صادر شد
کد خبر: 4113637
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

پروانه فعالیت خانه قرآن تازه تاسیس نبی اکرم(ص) در زنجان صادر شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان از صدور پروانه فعالیت خانه قرآن جدیدالتاسیس نبی اکرم(ص) در زنجان خبر داد.

خانه قرآن

حجت‌الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل سازمان دارالقرآن‌الکریم مبنی بر تاسیس و فعالیت خانه‌های قرآن و عترت و با هدف ایجاد فضاهای قرآنی در سطح استان زنجان، با تاسیس خانه قرآن شهری نبی اکرم(ص) موافقت شد.

وی اظهار کرد: خانه قرآن شهری نبی اکرم(ص) با مدیریت رفعت خدایی در شهرستان زنجان تاسیس و پروانه فعالیت این خانه قرآنی از طرف سازمان دارالقرآن‌الکریم صادر شد.

حسنی محور اصلی فعالیت خانه‌های قرآنی را آموزش‌های عمومی قرآن‌کریم، اعم از قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم اعلام کرد و افزود: هدف از تشکیل خانه قرآن، نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش سبک زندگی قرآنی و گسترش آموزه‌های قرآن در بین خانواده‌ها و آحاد مردم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است و در این مراکز قرآنی علاقمندان به قرآن‌کریم در گروه‌های سنی مختلف تحت پوشش آموزش‌های قرآنی قرار می‌گیرند.

این مسئول در تعریف خانه قرآن عنوان کرد: خانه قرآن و عترت تشکلی مردمی است که تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی توسط اشخاص حقیقی مطابق با مفاد دستورالعمل مربوطه در شهرها و روستاها تاسیس می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به روند تاسیس خانه‌های قرآن و عترت عنوان کرد: اخذ پروانه فعالیت خانه قرآن پس از طی تشریفات اداری و تایید مدارک با امضای مشترک رئیس اداره امور قرآنی استان زنجان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه صادر می‌شود و خانه‌های قرآن شهری و روستایی پس از اخذ پروانه می‌توانند فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کنند.

انتهای پیام
captcha