فعالیت‌های فرهنگی تاب‌آوری جامعه در برابر هجمه‌های بیگانه را فراهم می‌کند
کد خبر: 4112833
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

فعالیت‌های فرهنگی تاب‌آوری جامعه در برابر هجمه‌های بیگانه را فراهم می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: فعالیت‌های فرهنگی از طریق درونی‌سازی ارزش‌ها و هنجارها، زمینه‌ حذف بسترهای ناامنی و رفتارهای مخاطره آمیز و ایجاد بصیرت، مقاومت و تاب‌آوری جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگ بیگانه را فراهم می‌کند.

مدیرکل ارشاد گیلان در دیدار با فرمانده انتظامی استان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل ارشاد استان، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز، 17 دی‌ماه در دیدار با سردار ملکی، فرمانده انتظامی گیلان، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری نظم و انضباط اجتماعی به ویژه آشوب‌های اخیر، اظهار کرد: امنیت  بسترساز انجام فعالیت‌های فرهنگی و تعالی جامعه در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی از طریق درونی‌سازی ارزش‌ها و هنجارها، زمینه‌ حذف بسترهای ناامنی و رفتارهای مخاطره آمیز و ایجاد بصیرت، مقاومت و تاب‌آوری جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگ بیگانه را فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ابراز اطمینان کرد که در سایه تقویت همکاری‌های دو طرف و بهره‌مندی درست و اصولی از ظرفیت‌ها، شاهد جلب مشارکت‌های فرهنگی مردم برای ارتقا فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های مجموعه اداره‌کل ارشاد گیلان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و همکاری با معاونت اجتماعی فراجا، به کنگره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی اشاره و رویدادهای پرشماری که به همین مناسبت برگزار شد، را در معرفی بیشتر سردار جنگل مؤثر دانست و تأکید کرد: لازم است از همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، برای بازشناسی فزون‌تر نهضت جنگل که مقابل استعمار خارجی و استبداد داخلی، به نفع مردم و برای مردم قیام کرد، استفاده و بهره‌مند شود.

سردار ملکی تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل ارشاد گیلان را بسترساز تقویت همکاری‌ها و مشارکت در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری برای اعتلای ساحت‌های مختلف فرهنگی جامعه دانست و شناسایی آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ارائه راهکارهای مناسب با هدف تاب آوری و حفظ سرمایه‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد.

وی برگزاری همایش‌های تخصصی، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در حوزه ترویج فرهنگ نظم اجتماعی و فضائل اخلاقی و دینی را یکی دیگر از رویکردها در عقد این تفاهم‌نامه عنوان و خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متناسب با نیازهای روز جامعه نیز می‌تواند در جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها مؤثر باشد.

تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی و اجتماعی بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و فرماندهی انتظامی استان بین مدیرکل استان و فرمانده فراجا گیلان مبادله شد؛ موضوع این تفاهم‌نامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش احساس امنیت در جامعه و ایجاد زمینه‌های فرهنگی لازم به منظور اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه‌، ارتقا اعتماد عمومی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر است.

همچنین از کتاب آسیب‌های فضای مجازی با تأکید بر آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای و آنلاین در کودکان و نوجوانان که از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی فرماندهی انتظامی گیلان منتشر شده، رونمایی و از سارا رزاقی مولف و فائزه زارع گیلدهی ویراستار کتاب، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha