بزرگداشت «استاد فکر آیت‌الله علامه مصباح یزدی» در گرگان برگزار شد
کد خبر: 4112415
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

بزرگداشت «استاد فکر آیت‌الله علامه مصباح یزدی» در گرگان برگزار شد

مراسم بزرگداشت «استاد فکر آیت‌الله علامه مصباح یزدی» با حضور مسئولین استانی و شهرستانی روز گذشته، ۱۴ دی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت استاد فکر در گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، مراسم بزرگداشت «استاد فکر آیت‌الله علامه مصباح یزدی» با حضور نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی مسئولین استانی و شهرستانی روز گذشته، ۱۴ دی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بيان اينكه هراز گاهی در آسمان علم و حکمت و ادب این مرز و بوم ستارگانی پر فروغ طلوع می‌کنند که‌ در زمان حیات شان راه عبور از جهل و ظلمات را به ما نشان می‌دهند و پس از فروغشان نیز آثار ماندگارشان چراغ راه می‌شود، گفت: یکی از ستارگان علامه فقیه آیت‌الله مصباح یزدی است چهره ای که تصویر روشن از مراتب و درجات والا بود هم نیکو زندگی می‌کرد هم نیکو همگان را برای گام نهادن در مسیر سعادت ابدی فرا خواند چرا که او مصباح هدایت بود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مادر درجه نخست شناخت عمیق و دقیق این چهره است بدان امید که برای ما توشه‌ای باشد، گفت: شناخت چنین چهره‌هایی نیازمند جهد و کوشش بسیار است و لازمه آن لباس تقوا است.

منتظری با بیان‌اینکه علامه مصباح یزدی در همه علوم سرآمد بود و برای تشنه لبان علم و معرفت دریایی بیکران بود، افزود: معمولا چنین شخصیت‌هایی در زمان حیات خود ناشناخته باقی می‌مانند و پس از سکونشان در این دار فانی لایه‌های نهان فرازهای ناگفته آن‌ها آشکار خواهد شد.

وی تصریح کرد: به گفته بزرگان آیت‌الله مصباح یزدی در خیلی از حوزه‌های علمی و دینی از دیگران سبقت گرفته بود و این از آثار علمی بجا مانده از او کاملا مشهود است و ما اگر عطش داریم اگر شوق داریم می‌توانیم بقدر قابلیت خويش از این میراث والا بهره مند شویم.

وی افزود: شاگرد پروری از خصوصیات او بود که با تلاش بسیار شاگردان زيادی را پرورش و به جامعه تحویل داد و همچنین او پرچمدار بصیرت بود و توانست پرچم بصیرت و آگاهی را به اهتزاز در آورد.

منتظری بیان کرد: تفکر عمیق و ژرف اندیشی از خصوصیات دیگر او بود اندیشه او ریشه دار و مستحکم بود مانند برگ بهار که متصل به ریشه است و با هر نسیمی سقوط نمی‌کند قطعا اندیشه او تکیه گاه علم و ایمان برای سایرین بود.

وی تصریح کرد: علامه مصباح یزدی یک اسوه و یک مدل برای شایسته زندگی کردن بود و از عمر خويش به نکویی سود برد و بر دوراهی دین و دنیا گزینه بهتر را انتخاب کرد و نگاهش از مرزهای عادی دنیا عبور کرد و با آخرت معطوف شد و جاودانه ماند.

حجت‌الاسلام گرزین، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در این مراسم گفت: استاد فکر این لقبی بود که مقام معظم رهبری به علامه مصباح یزدی داده بودند ایشان را استاد فکر خطاب کرده بودند، لذا بزرگداشت این چنین شخصیت‌هایی می‌تواند در تعمق دینی و آشنایی با رسالت این افراد در گسترش معارف الهی تاثیر گذار باشد.

حجت‌الاسلام رهنمایی از شاگردان ممتاز علامه مصباح در این مراسم با بیان اینکه شخصی مثل علامه مصباح یزدی نه اینکه در امتداد تلاش‌های علمی و مسیر مجاهدت‌های فرهنگی سیاسی به یک شخصیت والامقامی رسیده بود، گفت: بلکه بعضی از بزرگان ما هستند که از دوران کودکی از معصومیت خاصی برخوردار هستند و علامه مصباح یزدی این لطف الهی شامل حال ایشان شده بود.

وی با بیان اینکه بعضی از بزرگان گفتند که آیت‌الله بهجت کودکی معصومانه ای داشت گویی که همین ویژگی در مورد این شخصیت علامه مصباح هم صادق بود، افزود: تربیت خانوادگی و استادان ویژه‌ای که خداوند نصیب ایشان کرد مثل امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی و آیت‌الله بهجت این هم نعمت مضاعفی بود خداوند شامل ایشان کرد و همه ساله درخشندگی و فروزندگی این شخصیت بیشتر نمایان می‌شود.

حجت‌الاسلام رهنمایی اظهار کرد: مقارن شدن سالگرد علامه مصباح یزدی با سردار دل‌ها توفیقی شد که ما از دو مرد میدان سخن بگوییم مرد میدان جنگ و رزم با دشمنان و دیگری مرد میدان جهاد تبیین و روشنگری که میدان وسيعی را درنوردید.

 

 

انتهای پیام
captcha