شهادت گامی به‌سوی سرچشمه نور است
کد خبر: 4110219
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

شهادت گامی به‌سوی سرچشمه نور است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: شهادت گامی به‌سوی سرچشمه نور بوده و فقط نصیب بندگان مخلص خداوند متعال می‌شود.

‍شهادت گامی به‌سوی سرچشمه نور استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی 6 دی در مراسم چهلم بسیجی شهید امنیت رحیم صحابی که با حضور پیکر شهید گمنام در حسینیه سپاه سلماس برگزار شد، گفت: شهادت یک گام بلند به‌سوی سرچشمه نور و سعادت ابدی بوده و مقام رفیعی به‌شمار می‌رود، بنابراین فقط نصیب بندگان مخلص خداوند متعال می‌شود.

وی با بیان اینکه شهادت روزی هرکسی نمی‌شود و فقط بندگان برگزیده خداوند متعال از این فوز عظیم بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: شهید در عالم هستی و نزد خداوند متعال از چنان عظمت و جایگاه بلندی برخوردار است، که پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) از خداوندمتعال طلب شهادت می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندارید، بلکه زنده‌ هستند، نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند، به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است شادمان هستند، برای کسانی که از پی ایشان هستند و هنوز به آنان نپیوسته‌اند، شادی می‌کنند، که نه بیمی بر ایشان است و نه اندوهگین می‌شوند، بر نعمت و فضل خدا و این که خداوند پاداش مؤمنان را تباه نمی‌گرداند، شادی می‌کنند.

حجت‌الاسلام فیاضی افزود: شهادت گام برداشتن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است، شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل ممکن است، که خوشبختانه با پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما نهادینه شد.

وی تصریح کرد: شهادت روزی آن مردانی است، که آگاهانه و به‌خاطر هدف مقدسی تلاش می‌کنند، به تعبیر قرآن فی‌سبیل‌الله جهاد می‌کنند، شهید در راهی کشته می‌شود، که هر دو ارزش آگاهانه و فی‌سبیل‌الله را داراست و چنین مرگی به تعبیر پیامبر(ص) شریف‌ترین و بالاترین نوع مردن است، حضرت علی(ع) نیز  آن را گرامی‌ترین نوع مردن می‌داند.

انتهای پیام
captcha