میزبانی البرز از 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس
کد خبر: 4108489
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

میزبانی البرز از 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس

همزمان با ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، استان البرز میزبان حضور چهار کبوتر خونین‌بال و گمنام دفاع مقدس می‌شود.

سردار ابوالفضل اسلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز

سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: امسال همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) قرار است ۳۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس تازه تفحص شده در سراسر کشور تشییع و پیکرهای پاک آن‌ها به خاک سپرده شود که از این میان چهار شهید بزرگوار مهمان استان البرز هستند.

وی افزود: پیکر پاک این شهدا ۱۰ روز زودتر و از روز یکشنبه هفته جاری وارد البرز شده و در این مدت تا روز تشییع و به خاکسپاری در معراج شهدا مهمان هیئت‌های مذهبی استان هستند.

این مسئول بیان کرد: ششم دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)‌ پیکرهای مطهر این شهدا از ساعت ۹ از حسینیه ثارالله سپاه در خیابان شهید بهشتی کرج به سمت میدان شهدای شهر تشییع می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: پیکر پاک یکی از این چهار شهید عزیز در گلزار شهدای بیلقان، یک شهید در باشگاه میلاد کرج، شهید سوم در پارک بهشت شهرستان فردیس و شهید چهارم در پارک هشت هکتاری کیانمهر کرج به خاک سپرده می‌شوند.

وی در خصوص مشخصات و محل تفحص این شهدای گمنام گفت: یکی از این شهدا با ۴۲ سال سن در علمیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده است. شهید دیگر در عملیات بیت‌المقدس هفت و منطقه شلمچه در سن ۳۳ سالگی شربت شهادت نوشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز بیان کرد: همچنین شهید گمنام دیگر در عملیات بدر در شرق بصره در سن ۲۲ سالگی و آخرین شهید نیز در عملیات کربلای ۶ و منطقه سومار استان کرمانشاه در سن ۱۹ سالگی به شهادت رسیده است.

انتهای پیام
captcha