جشنواره «آواها و نغمات آیینی» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4108100
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

جشنواره «آواها و نغمات آیینی» در کرمان برگزار می‌شود

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری جشنواره «آواها و نغمات آیینی» همزمان با هفته مقاومت در کرمان خبر داد و گفت: برنامه‌های متعدد قرآنی مانند برپایی ۱۶ کرسی تلاوت در این ایام در استان اجرا می‌شود.

رضا فتحی‌زاده رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

رضا فتحی‌زاده، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از استان از برگزاری جلسه هماهنگی مدیران مؤسسات قرآنی، اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و مسئولان نهادهای قرآنی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیرامون برگزاری فعالیت‌های قرآنی در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داد و گفت: این جلسه به‌منظور هم‌افزایی و بررسی برنامه‌های قرآنی انجام شد.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های قرآنی نباید جزیره‌ای عمل کرد بلکه با هم‌گرایی و هم‌افزایی می‌توان کارهای بهتری را در حوزه قرآن و عترت انجام داد، افزود: به تبعیت از سردار سلیمانی تصمیم برآن شد تمام ظرفیت‌های مردمی و قرآنی استان را برای انجام برنامه‌ای در شأن سردار سلیمانی پای کار آوریم.

فتحی‌زاده ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی ۱۶ کرسی‌ تلاوت قرآن در شهرستان‌های شمالی استان انجام شده و در هر شهرستان همزمان با ایام سالگرد یک برنامه محفلی مهم و محوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های پیشنهادی نیز برپایی موکب قرآنی توسط اتحادیه در هفته مقاومت است. البته با توجه به برپایی موکب‌های متعدد در هفته مقاومت و اینکه برنامه پذیرایی در این موکب‌ها انجام می‌شود تصمیم داریم برای اینکه موکب قرآنی یک موکب متفاوت باشد که مردم از آن بهره‌مند شوند طرح محتوایی متفاوتی تدوین شود.

فتحی‌زاده به برپایی نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره یکی از مهمترین برنامه‌های محوری بود که به‌مناسبت ایام شهادت سردار سلیمانی برگزار شد و تولیدات و آثار بسیار خوبی در جشنواره ارائه شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در هفته مقاومت امسال نیز آیین رونمایی از پوستر و فراخوان دومین دوره جشنواره با نام «آواها و نغمات آیینی» برگزار می‌شود که محوریت این جشنواره بر تبیین قرار دارد و اختتامیه آن در اسفندماه برگزار می‌شود.

وی گفت: در هفته مقاومت تمام مؤسسات قرآنی استان فضاسازی محیطی را با استفاده از تصاویر شهدا و سردار سلیمانی انجام می‌دهند. همچنین تلاش داریم با همکاری مؤسسات قرآنی، محافل قرآن خانگی را در سطح محلات با رونق بیشتر و با حضور مردم برگزار کنیم.

 

انتهای پیام
captcha