یادواره شهیدان رحیمی در پلدختر برگزار شد
کد خبر: 4107313
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

یادواره شهیدان رحیمی در پلدختر برگزار شد

یادواره شهیدان سیدنورالدین و سیدفخرالدین رحیمی، از شهدای لرستانی، ۲۴ آذرماه در شهرستان پلدختر برگزار شد.

یادواره شهدا

به گزارش ایکنا از لرستان، یادواره شهیدان سیدنورالدین و سیدفخرالدین رحیمی، از شهدای لرستانی پنجشنبه، ۲۴ آذرماه با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در پلدختر برگزار شد.

آیت‌الله صدیقی در این یادوراه شهدا با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در همه صحنه‌های پس از انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشته‌اند، اظهار کرد: مردم لرستان برای حفاظت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و حفظ حرمت خون شهدا از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی به ناآرامی‌های اخیر کشور اشاره کرد و گفت: نمونه فداکاری مردم در این ناآرمی‌ها، تقدیم شهدای والامقامی بود که چند تن از آنها به لرستان تعلق داشت.

امام‌جمعه موقت تهران با قدردانی از مردم شهرستان پلدختر، نبود موردی از فتنه و آشوب در پلدختر را نشانه بصیرت مردم این شهرستان دانست و ادامه داد: شهیدان رحیمی در بیداری و بصیرت مردم در پیش از انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشتند و اگر مردم با امام همراهی کردند و همه ملت در بیرون کردن شاه یک دست و یک صدا بودند، به برکت تلاش‌های شهیدان رحیمی بود که بلندگوی امام خمینی(ره) در لرستان بودند.

همچنین حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ۶۵۴۸ شهید استان لرستان به یادوراه شهیدان سیدفخرالدین و سیدنورالدین رحیمی پیامی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

شهادت در راه خدا، راه رسیدن به قرب الهی است که شهید با شهادتش به آن مرتبه والا می‌رسد و به همه کسانی که دل به ارزش‌های اسلامی سپرده‌اند، مسیر را یاد می‌دهد.

در قطعه‌ای از سرزمین پر افتخار ملت بزرگ ایران در رهگذار پرفراز و نشیبش با مردمی متدین، انقلابی و ولایی در استان لرستان روبرو می‌شویم که تاریخ مقاومتش در برابر جور و استبداد و بی‌عدالتی و استقلال و آزادی‌خواهی، درخشان و بر دلها نوشته و بر زبان‌ها جاری و بر سطور کتاب‌های تاریخی نقش بسته است.

مردم استان لرستان همراه با دیگر استان‌ها برای اجرای احکام قرآن مجید و کوتاه کردن دست ابرقدرت‌های جنایتکار قیام نمودند و در راه مکتب پرافتخار اسلام با پیروی از امام عظیم‌الشأن ۶۵۴۸ شهید را تقدیم نمودند.

همایشی که امروز در راستای برگزاری بزرگداشت کنگره ۶۵۴۸ شهید استان لرستان در شهرستان پلدختر در حال برگزاری است هم تجلیل از عموم شهیدان و خانواده‌های صبور و مقاوم آنان در استان است و هم تکریم از شهدای سرافراز شهرستان پلدختر و حومه و دلاوریها و جانبازی‌های آن عزیزان در میدان‌های رزم، جهاد و ایثار و اسارت است و به خصوص یاد دو روحانی مدافع دین شهید حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدنورالدین رحیمی(ره) و شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدفخرالدین رحیمی(ره) را در دل‌ها و اذهان و افکار زنده می‌کند.

این اجتماع مبارک؛ مشابه آن در هر زمان و هر مکان فرصتی است که با سلوک رفتاری و گفتاری این دو شهید گرامی و دیگر شهیدان آشنایی بیشتری پیدا شود.

این دو نور نیّر ارزشهای اسلامی و عزت و شرف انسانی را چون گوهرهای گرانبهایی بر سر دست گرفتند؛ ارزش‌هایی چون غیرت دینی، آمادگی برای فداکاری در راه دین اسلام و پیروی از ولی‌فقیه زمان؛ مبارزه، سازش ناپذیری، صلابت در راه رسیدن به اهداف متعالی، خستگی‌ناپذیری در دشمنی با بیگانگان مهاجم بعثی و منافقین تبهکار، تواضع، فروتنی، صداقت، زبان نرم و لیِّن و سازش با مردم و دوستان، نفی تبعیض، نفی توصیه های فراقانونی، دوری از طایفه گرایی و جناح و باند بازی های خسارت بار در مسئولیت‌ها و انتصابات؛ شایسته‌سالاری؛ ساده‌زیستی و فاصله پرمعنا از تجمل‌گرایی و زیست اشرافی، بخشی از صفات آن دو سلاله سادات است؛ که همچنان پُرآوازه و یادشان بر دلها نقش بسته است.

هر چند مدت نمایندگی آن دو شهید عزیز در مجلس شورای اسلامی کمتر از شش سال بود اما اوصاف یاد شده که برگرفته از اوصاف شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس است درسی آموزنده برای عموم خدمتگزاران و همه ما روحانیت و تمام کسانی است که در حاکمیت دارای مسئولیت هستند.

بدیهی است که در چنین راه مخلصانه‌ای  با چنین فضیلت‌های اخلاقی مزدش شهادت در راه خدا است؛ که حجت‌الاسلام والمسلمین سیدفخرالدین رحیمی(ره) در آن رویداد پر غم و اندوه در ۷ تیر ۱۳۶۰ با بمب‌گذاری منافقین ضد اسلام و ایران در مقر حزب جمهوری اسلامی به شهادت که آرزوی دیرینه اش بود نایل شد؛ و حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدنورالدین رحیمی(ره) در اول اسفند سال ۱۳۶۴ در حمله هواپیماهای عراقی بر فراز شهر اهواز به همراه بیش از ۴۰ نفر از خدمتگزاران به اسلام به شهادت رسید اکنون این دو شهید و ۵۴ شهید روحانی و دیگر شهدای استان لرستان ارواح پاک‌شان در نزد خدای متعال متنعم هستند؛ اما راه شان را به ما سپرده‌اند.
 
پیروی از دستورات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش در راه حفظ نظام اسلامی و عزت و شکوه و عظمت ملت ایران، امر به معروف و نهی از منکر، بعنوان یک وظیفه همگانی و مردمی، جهاد تبیین همراه با اقدامات لازم در راه سلامت اخلاقی خانواده و اجتماع و استقرار عدالت قضایی و اقتصادی و خدمتگزاری به مردم بخشی از آن راهی است که شهیدان ما را به آن فرا می‌خوانند.

در پایان از همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مردمی و جوانان جهادی که زحمت کشیدند و چنین اجتماع با شکوه و عظمتی را مدیریت کردند؛ تشکر و قدردانی می نمایم؛ و از حضور مهمان ویژه و گرامی این همایش حضرت آیت‌الله صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و امام‌جمعه موقت تهران که بر غنای این نشست افزودند و رنج سفر را تحمل کردند تشکر فراوان دارم.»

انتهای پیام
captcha