کار جهادی فقط برای خدا باشد
کد خبر: 4106728
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

کار جهادی فقط برای خدا باشد

یک مدرس حوزه اظهار کرد: فضای جامعه امروز ناشی از کم‌کاری مسئولان در حوزه جهاد تبیین و آشناسازی و آگاه‌سازی مردم در قبال اتفاقات مختلف است؛ کار جهادی فقط باید برای خدا باشد و اگر برای غیر از خدا باشد به ثمر نمی‌رسد.

حجت الاسلام میرزامحمدی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی میرزا‌محمدی ظهر امروز ۲۲ آذر، در کارگاه آموزشی نهادینه‌سازی جهاد تبیین برای شبکه تبلیغ استان زنجان با بیان اینکه خدا به جامعه‌ای که عمدتا جهاد را ترک کند لباس ذلت می‌پوشاند، اظهار کرد: اولین عواقب ترک جهاد، ذلت و خواری است.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه در کشورهای همسایه ایران چنین مسائلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: استکبار در کشورهای مسلمان حضور پیدا می‌کند، آن کشور را به غارت می‌برد و بعد آن کشور را ترک می‌کند.

وی افزود: کشوری که در آن مسئله جهاد وجود نداشته باشد به تاراج می‌رود؛ ذلت، کشورهای منطقه که خود را به استکبار فروخته‌اند فراگرفته است و اهمیت جهاد در آنجا نمایان می‌شود که جهاد مقاومت توانست عراق و سوریه را به محوریت ایران و شهید حاج قاسم سلیمانی آزاد کند.

حجت‌الاسلام میرزا‌محمدی با تاکید بر این نکته که امنیتی که ما در حال حاضر داریم مدیون جهاد، مقاومت و رشادت‌های حاج قاسم و یاران وی هستیم، افزود: ۶۰ سال است که انقلاب امام خمینی(ره) شروع شده و ما در این سال‌ها ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کرده‌ایم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر جهاد دانشمندان ما در کارهای علمی و بحث هسته‌ای نبود، به این اقتدار دست پیدا نمی‌کردیم، گفت: جهاد خالصانه باعث بروز این حجم از افتخارات برای کشور شده است؛ این افتخارات باید برای مردم بازگو شود و این وظیفه روحانیون است.

میرزامحمدی اظهار کرد: فضای جامعه امروز ناشی از کم‌کاری مسئولان در حوزه جهاد تبیین و آشناسازی و آگاه‌سازی مردم در قبال اتفاقات مختلف است؛ کار جهادی فقط باید برای خدا باشد و اگر برای غیر از خدا باشد به ثمر نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و امامان جماعت باید کار جهادی کنند، اضافه کرد: این لباس روحانیت برای ما افتخار است؛ در کار جهادی بن‌بستی وجود ندارد و کسی در راه خدا مجاهد فی سبیل‌الله شد، خدا او را عزیز می‌کند. روحانیت برای خودش شب روز قرار ندهد. باید در مجالس و محافل حضور پیدا کند و با گروه‌های مختلف به گفت‌‌وگو بنشیند.

در ادامه جلسه سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه دشمن به دنبال هویت‌زدایی و هویت‌سازی است، گفت: در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده ما است و نباید به دشمن اجازه رسیدن به اهدافش را بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای معنوی انقلاب را هم تبیین کنیم، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم دشمن فضای تبلیغی را از ما بگیرد و به دروغ برای مردم ما روایت کند، بنابراین باید برای تبیین دستاوردهای انقلاب در همه حوزه‌ها جهاد تبیین صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: باید در راستای جهاد تبیین تلاش کنیم. امروز کار به جایی رسیده است که عربستان که چیزی از جمهوریت نمی‌داند جمهوریت ما را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام
captcha