شهدا جریان میل به خدا را در تاریخ سرپرستی می‌کنند
کد خبر: 4106222
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

شهدا جریان میل به خدا را در تاریخ سرپرستی می‌کنند

حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند خون شهید را پایمال کند، گفت: شهید در نقطه بلند این عالم حضور دارد و جریان میل به خدا را در تاریخ سرپرستی می‌کند. 

حجت الاسلام سرلکبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام علی سرلک، کارشناس دینی در یازدهمین یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز که عصر امروز یکشنبه 20 آذر در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت شهدا در رشد فردی و مرزبانی از هویت ملی و دینی ما گفت: شهدا مظلومان همیشه تاریخ هستند. غریبه‌های زندگی رومزه ما هستند. اگر روزی پرده کنار برود خواهیم دید یک شهید کافی است تا یک کشور را نجات دهد، یک قطره خون شهید کافی است تا چراغ هدایت برای انسان‌های سردرگم باشد.

وی اظهار کرد: آدم‌های زیادی هستند که از امکانات لازم برخوردارند؛ جایگاه علمی، اقتصادی و اجتماعی بالایی دارند، اما زندگی آنها از معنا خالی است. انسان اگر نفهمد امکانات خود را برای کجا هزینه کند، عمر خود را تلف کرده است. منظور از امکانات، احساسات، فرصت‌ها، وقت، مال، آبروی اجتماعی، جان، سلامتی و هر آن چیزی است که در اختیار ما است. 

سرلک گفت: ما آدم‌ها اگر خرج خدا نشویم، تلف می‌شویم. انسان هر جا غیر از خدا سرمایه‌گذاری شود، اشتباه است. شهادت آن نقطه متعالی است که به انسان معنا می‌بخشد. شهدا جادوانه‌ترین جایگاه را در این عالم فتح کردند. شهدا کسانی بودند که از تونل تاریک و پر پیچ و خم دنیای روزمرگی‌ها، نور مطلق را دیدند: 

آوازه جمالت از جان خود شنیدیم /چون باد و آب و آتش در عشق تو دویدیم
اندر جمال یوسف گر دست‌ها بریدند/ دستی به جان ما بر بنگر چه‌ها بریدیم

این کارشناس مذهبی گفت: شهدا به این نقطه رسیدند. شهدا انسان‌های بزرگی هستند که امام راحل درباره آنها می‌فرمودند من در برابر چهره‌های آنها احساس حقارت می‌کنم. ما یادواره شهدا را برای تجلیل از شهدا برگزار نمی‌کنیم، برای خودمان برگزار می‌کنیم؛ برای اینکه از رهگذر این بزرگداشت‌ها خود را پیدا کنیم. ما آمده‌ایم کنار اسم بزرگ آنها دلی تازه کنیم.

سرلک با بیان اینکه خون شهید پایمال نمی‌شود، گفت: هیچ کس نمی‌تواند خون شهید را پایمال کند. بدن شهید پایمال می‌شود، اما خونش، نه. «ثبت است بر جریده عالم دوام ما» شهید در نقطه بلند این عالم حضور دارد و جریان میل به خدا را در تاریخ سرپرستی می‌کند.  

همچنین سروری مجد، مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این برنامه گفت: ما محتاج نگاه و توجه شهدا هستیم. هر جا شهدا حضور دارند، پایگاهی برای دانشجویان و اساتید شکل گرفته است و از آنها فیض می‌گیرند چون آنها را پاک و زلال می‌بینند. 

وی اظهار کرد: شهدا هر جا مدفون هستند، آنجا پاک و مطهر است. ما نیازمند حضور شهدا هستیم. ما از شهدا برای جهاد علمی خود مدد می‌گیریم و همچنانکه شهدا حق جهاد را ادا کردند، در سنگر دانشگاه وظیفه داریم حق جهاد علمی را ادا کنیم.

انتهای پیام
captcha