سرچشمه همه تمدن‌ها کتاب و کتابت است
کد خبر: 4099944
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان:

سرچشمه همه تمدن‌ها کتاب و کتابت است

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه سرچشمه همه تمدن‌ها کتاب و کتابت است، افزود: سرچشمه انسان متعالی قرائت و کتابت و بهره‌گیری از کتاب هدایت و قرآن است که انسان متعالی و حافظان کتاب میراث داران این ودیعه الهی هستند.

هرامی معاون پژوهش حوزه های علمیه گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، صدیقه بهرامی، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان در نشست با معاونین پژوهشی و کتابداران حوزه علمیه خواهران گلستان که امروز، ۲۴ آبان در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: بزرگترین نعمتی که خداوند به انسان بخشیده است نعمت کتاب بود و کتاب با توجه به شرایط خاص یک ویژگی صددرصد انسانی است.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه در بین حکما و فلاسفه فصل ممیز انسان و حیوان نطق بیان شده که وسیله‌ای برای کتابت است، افزود: در همه جوامع اسلامی کتاب دارای اهمیت و کتاب و سرانه مطالعات کتاب سرمایه کشور محسوب می‌شود و میزان مطالعه و تراز علمی هر کشوری با مطالعه مشخص می‌شود.

بهرامی با بیان‌اینکه معجزه پیامبر(ص) کتاب بوده و اهمیت کتاب و کتابخوانی نزد مسلمان از قداست بیشتر برخوردار است، تصریح کرد: در اسلام و مسلمانان کتاب و کتابخوانی وجه ممیز افراد است و انسان اگر بخواهد فردی متعالی و متحد باشد باید اهل کتاب و هدایت باشد.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه سرچشمه همه تمدن‌ها کتاب و کتابت است، افزود: سرچشمه انسان متعالی قرائت و کتابت و بهره‌گیری از کتاب هدایت و قرآن است که انسان را متعالی و حافظان کتاب میراث داران این ودیعه الهی هستند.
بهرامی هدف از برگزاری این نشست را توانمندسازی معاونین پژوهشی و کتابداران در ارائه خدمات کتاب دانست وگفت: خوشبختانه کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه گلستان از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و توانسته در ارائه خدمات کتاب در رتبه‌های برتر قرار بگیرد.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گلستان ارائه خدمات دیجیتال کتاب را بسیار ارزشمند دانست وگفت: این خدمات می‌تواند در سریعترین زمان ممکن دسترسی افراد را به کتاب مورد نظر افزایش دهد و زمینه‌ای برای جذب خواندن کتاب و گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌ها خواهد شد.

در پایان این مراسم از کتابداران فعال حوزه‌های علمیه گلستان با حضور مسئولین حوزه‌های علمیه تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha