یادواره‌ ۶۰۹۰ شهید استان قم در مدارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4096715
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

یادواره‌ ۶۰۹۰ شهید استان قم در مدارس برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری یادواره‌ ۶۰۹۰ شهید قم ویژه دانش‌آموزان به صورت همزمان در ۴۰۰ مدرسه استان قم خبر داد و افزود: با همکاری انجام شده با کنگره ملی شهدا و مدیران مدارس استان این یادواره به طور همزمان روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه در تمامی مدارس استان قم برگزار شود تا دانش‌آموزان با این شهدا آشنا شوند.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قمبه گزارش ایکنا از قم، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست خبری برگزاری یادواره شهدا در مدارس استان قم که امروز ۱۲آبان‌ماه، در سالن جلسات شهید سلیمانی این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط موجود جامعه امروز باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که یکی از اهداف و محوریت‌های فعالیت نظام آموزش و پرورش کشور است، بیشتر توجه کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید با شهدا انس بیشتری گیرند، افزود: شهدا مناسب‌ترین الگو برای جامعه ما هستند و از طرفی دیگر ما وظیفه داریم شهدای والامقام دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعان امنیت را بیشتر به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین درست فرهنگ شهادت و دفاع مقدس، تصریح کرد: دشمن به‌دنبال این است که تاریخ دفاع مقدس را تحریف کند و این موضوع آسیب بزرگی به جامعه خواهد زد و در این شرایط جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه ما است.

رحیمی ضمن تشریح عملکرد این ادراه کل از ابتدای سال تحصیلی تا به امروز در برگزاری برنامه‌هایی با موضوع ایثار و شهادت در مدارس، گفت: مسابقه خوش‌نویسی وصیت‌نامه شهدا، دل‌نوشته دانش‌آموزان برای شهدا و حضور پیکر شهدای گمنام در مدارس بخشی از اقدامات انجام شده آموزش و پرورش استان قم است.

وی از برگزاری یادواره‌ ۶۰۹۰ شهید قم ویژه دانش‌آموزان به صورت همزمان در ۴۰۰ مدرسه استان قم خبر داد و افزود: با همکاری انجام شده با کنگره ملی شهدا و مدیران مدارس استان این یادواره به طور همزمان روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه در تمامی مدارس استان قم برگزار شود تا دانش‌آموزان با این شهدا آشنا شوند.

استان قم خبر داد و افزود: با همکاری انجام شده با کنگره ملی شهدا و مدیران مدارس استان این یادواره به طور همزمان روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه در تمامی مدارس استان قم برگزار شود تا دانش‌آموزان با این شهدا آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: فضای برخی از مدارس استان قم ظرفیت برپایی چنین یادواره‌ای را ندارد از این‌رو با مدیران آن مدارس هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از ظرفیت مساجد محله برای برگزاری این یادواره بهره‌مند شوند.

استفاده از هنر؛ راهکاری برای انتقال پیام شهدا به نسل جدید

در ادامه جلسه نیز، حسن مالکی‌نژاد، مشاور فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم با بیان اینکه حرکت در مسیر شهدا لطف و روزی خداوند نسبت به ما است، اظهار کرد: این یادواره‌ها یکی از فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم است که با یادواره‌های هرساله مدارس متفاوت است و برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان قم برگزار می‌شود.

یادواره‌ ۶۰۹۰ شهید استان قم در ۴۰۰ مدرسه برگزار می‌شود

وی با اشاره به اینکه برگزاری همزمانی این مراسم دارای محاسن و معایبی است، گفت: اینکه تمام مدارس و به صورت یکپارچه یاد شهدا زنده نگه داشته می‌شود یک اتفاق مطلوب و تاثیرگذار است.

مالکی‌نژاد ادامه داد: ما نمی‌توانیم پیام شهدا را در یک روز منتقل کنیم درنتیجه باید یادواره‌ها نقطه آغاز و شروع این انتقال باشد و در طول سال نیز دنبال شود.

وی با بیان اینکه انتقال پیام شهدا راه‌های مختلفی دارد، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین راهکارها استفاده از هنر است چراکه هنر تاثیر بسیار زیادی در مخاطبین خود دارد.

مشاور فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به اینکه دانش‌آموزان جامعه هدف در جهاد تبیین هستند، یادآور شد: باید تجربیات دوران جنگ تحمیلی و ابعاد دشمنی آمریکا را برای دانش‌آموزان بیان کنیم.

وی با بیان اینکه باید مسیر و تاریخ انقلاب را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم، ابراز کرد: این انقلاب در مسیر خود حرکت کرده و خواهد کرد و یقینا به قیام حضرت حجت(عج) منجر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha