احقاق حق و عدالت مطالبه جدی مردم از دستگاه قضایی است
کد خبر: 4092317
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

احقاق حق و عدالت مطالبه جدی مردم از دستگاه قضایی است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان‌اینکه احقاق حق و عدالت، مطالبه جدی مردم از دستگاه قضایی است، تصریح کرد: زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب در سایه وحدت ظرفیت بی‌نظیری از بزرگان و ریش سفیدان را در استان ایجاد کرده است.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان امروز، ۲۴ مهرماه در دیدار با معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: زندگی اقوام و مذاهب مختلف در سایه وحدت در کنار هم در گلستان ظرفیت بی‌نظیری از بزرگان و ریش سفیدان را در استان ایجاد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان افزود: بر این اساس می‌توان از این ظرفیت برای حل وفصل اختلافات پیش از تشکیل پرونده در محاکم قضایی استفاده کرد و در این راستا در استان اقدامات خوبی در دست انجام است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور هم با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی برای حل مشکلات حقوقی گفت: تا سال آینده ۴ هزار داور حرفه‌ای در قالب موسسات داوری برای حل و فصل اختلافات حقوقی مردم در کنار شورای حل اختلاف فعالیت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام هادی تصریح کرد: تعدادی از این افراد در حال گزینش هستند و با پایان فرایند گزینش این داوران حرفه‌ای، آموزش آنان آغاز می‌شود.

وی گفت: پارسال بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده قضایی به شورا‌های حل اختلاف در کشور ارجاع داده شده بود که حجم زیادی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام هادی افزود: حدود ۴۰ درصد از این پرونده‌ها با تلاش شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد.

 

انتهای پیام
captcha