ریشه وحدت شیعه و سنی در عقلانیت دینی و تبعیت از ولایت‌فقیه است
کد خبر: 4091039
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

ریشه وحدت شیعه و سنی در عقلانیت دینی و تبعیت از ولایت‌فقیه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: وحدت شیعه و سنی در کشور ما ریشه در عقلانیت دینی و تبعیت از ولایت‌فقیه دارد.

وحدت شیعه و سنی

به گزارش ایکنا از زنجان، مهدی مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره صبح امروز ۱۹ مهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی خرم‌دره که با موضوع هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت برگزار شد ضمن تاکید بر متمرکز بودن برنامه‌ها، گفت: فرهنگ وحدت باید در جامعه ترویج و تبیین شود، به همین جهت در ایام هفته وحدت باید برنامه‌هایی متنوع و پربار در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه اجرا شود.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری هفته وحدت از شوی امام راحل گامی بسیار مهم در رسمیت دادن به مقوله وحدت در کشورمان است، اضافه کرد: باید در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم(ص)، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم و مجال از تفرقه‌افکنی بیگانگان بگیریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان، اضافه کرد: وحدت شیعه و سنی در کشور ما ریشه در عقلانیت دینی و تبعیت از ولایت‌فقیه دارد و ابتکار نامگذاری هفته وحدت، خنثی‌کننده بسیاری از توطئه‌ها بوده و خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف پیامبرخاتم(ص) بود.

انتهای پیام
captcha