تحکیم وحدت تنها راه مقابله در برابر دسیسه‌های دشمن است
کد خبر: 4090930
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا:

تحکیم وحدت تنها راه مقابله در برابر دسیسه‌های دشمن است

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با اشاره به تلاش استکبار برای ایجاد تفرقه، بیان کرد: ما باید شرایط را درک کرده و متوجه باشیم تنها راه مقابله در برابر دسیسه‌های دشمن تحکیم وحدت و تعمیق اخوت و برادری است.

آخوند میرزاعلی امام جمعه اهل سنت آق قلا

آخوند عبدالحی میرزاعلی، امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا در گفت وگو با ایکنا از گلستان ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: پیامبر(ص) در صدر اسلام با ایجاد وحدت بین مسلمانان توانست دشمنی دیرینه را از چهره امت مسلمان بزداید و اهداف و برنامه‌های خود را پیش ببرد و در عصر کنونی هم مسلمانان نیاز شدید به ایجاد اتحاد و تعمیق وحدت دارند.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه به اتحاد و همبستگی همه مسلمانان تاکید کرده لذا اتحاد همبستگی و همدلی رمز موفقیت و پیروزی انسان‌ها در اهداف و برنامه‌ها است.

آخوند میرزاعلی با اشاره به تلاش استکبار برای ایجاد تفرقه، بیان کرد: ما باید شرایط را درک کرده و متوجه باشیم تنها راه مقابله در برابر دسیسه‌های دشمن تحکیم وحدت و تعمیق اخوت و برادری است.

وی اغتشاشات اخیر را نتیجه تفرقه انگیزه‌های دشمنان اسلام دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب فتنه انگیزی های دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل نسبت به ایران بیشتر شد زیرا آنها با ایران اسلامی مخالفت دارند و همه نقشه‌های آنها برای از بین بردن اسلامیت از ایران است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گلستان تصریح کرد: هرجا که ملت متحد بود توانست بر مشکلات فائق آید و امنیت خود و منافع ملی و سرمایه‌های امت اسلام را مصون نگه دارد و هرجا تشتت و دودستگی به وجود آمد توان و انرژی انسان‌ها متزلزل و موجبات شکست و سرخوردگی شد.

آخوند میرزاعلی بیان کرد: گلستان نمونه کوچکی از ایران اسلامی است که تمامی اقوام و مذاهب در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند که این امر به سبب وجود اخوت و برادری است.

وی افزود: گلستان می‌تواند الگویی مناسب برای کل کشور و حتی جهان اسلام باشد زیرا این استان زبانزد خاص و عام در وحدت است و کوچک‌ترین مشکلی در همزیستی بین اقوام و مذاهب ندارد.

وی با بیان اینکه هفته وحدت، فرصت طلایی برای نشان دادن انسجام و همبستگی مسلمانان محسوب می‌شود، تصریح کرد: وحدت باعث تقویت مسلمانان و اعتلا و سربلندی آنها در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌شود، لذا باید برای تحکیم وحدت و تکیه بر مبانی اصولی و مشترک این دین الهی بکوشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان تصریح کرد: قبله، کتاب و نبی یکی است و هیچ دلیلی برای اختلافی که منجر به جدایی در جامعه مسلمانان شود، وجود ندارد. باید خوب بدانیم و مراقبت کنیم، امروز شیطان در قوی‌ترین وضعیت قرار دارد و کشنده‌ترین سلاح‌ها در دست شیاطین است و هر روز یک نقشه برای ما می‌کشند.

وی به نقش رسانه‌ها در تعمیق باورهای دینی و گسترش وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با بهره‌مندی از نخبگان و علما در نشست‌های گوناگون و با استفاده از فضای مجازی آموزه‌های دینی و تفکرات برگرفته از وحدت اسلامی را در جامعه افزایش دهند.

 

 

انتهای پیام
captcha