ولایت فقیه پرچم دین‌مداری دوران غیبت است
کد خبر: 4090129
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

ولایت فقیه پرچم دین‌مداری دوران غیبت است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: پرچم دین‌مداری در دوران حضور امامان معصوم(ع)، خود آن حضرات هستند و در دوران غیبت، ولایت فقیه محسوب می‌شوند و لذا مردم باید خود را در هر عرصه‌ای به زیر آن پرچم برسانند.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 15 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه نباید به هیچ عنوان پرچم را گم کنیم اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند با غبارآلودکردن فضا زمینه‌ای را فراهم کنند که پرچم هدایت را از چشم مردم دور کنند. 

وی ادامه داد: پرچم دین‌مداری در دوران حضور امامان معصوم(ع)، خود آن حضرات هستند و در دوران غیبت، ولایت فقیه هستند که مردم باید خود را در هر عرصه‌ای به زیر آن پرچم برسانند نه اینکه به این و آن نگاه کنند که کجا می‌روند بلکه باید صرفاً توجه به پرچم داشته باشند.

مدرسی افزود: دشمنان در همین ناامنی‌های اخیر هم به شدت ولایت فقیه را به عنوان پرچم اسلام، تشیع و انقلاب مورد تهاجم و هجمه قرار دادند و حتی در ارتباط با سلامت ایشان هم مطالب متعددی را مطرح کردند، همه اینها برای آن است که مردم را از ولایت فقیه دور کنند و به این ترتیب به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی به حوادثی که در طول دو دهه گذشته توسط دشمن به وجود آمد اشاره کرد و در ادامه گفت: اگر یک بازنگری در ارتباط با این حوادث داشته باشیم به خوبی می‌فهمیم که دشمن به دنبال چه چیزی بوده و چه هدفی را از فتنه‌هایی که داشته دنبال می‌کرده است. در طول این سال‌ها و در تمام حوادث دشمن یک هدف اصلی و شاخص را دنبال می‌کرد و به هیچ عنوان بحث حجاب و معیشت نیست بلکه آنها به دنبال تضعیف ایران قوی و همچنین نبودن این نظام قدرتمند است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ما باید در برابر تمامی حوادث اخیر هم خودمان تقوا پیشه کنیم و هم دیگر افرادی که در کنار ما هستند و با آنها ارتباط داریم را به رعایت تقوا دعوت کنیم. همچنین باید از کسانی که ریشه و فتنه این حرکات و فتنه‌ها هستند برائت بجوییم و نسبت به دوستان انقلاب و همپیمانان انقلاب تولی داشته باشیم.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد در کشور ما امنیت روانی و آسایش برای مردم وجود نداشته باشد و در این مسیر جنگ احزاب، فتنه‌، سوء استفاده از احساسات جوانان و فریب دشمنان و نخبگان را مورد استفاده قرار می‌دهد. در چنین عرصه ای باید نقاط ضعف را به خوبی بشناسیم چرا که یکی از آثار زیبای این جریان‌ها شناختن نقاط ضعف کشور است که باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

مدرسی بیان کرد: در مسئله حجاب دستگاه‌های مختلفی مسئولیت برعهده دارند ولی متأسفانه نیروی انتظامی به صورت ویژه مظلوم واقع شد و بسیاری از دستگاه‌هایی که مسئولیت‌هایی برعهده داشتند نه تنها کاری نکردند حتی مسئولیت را هم قبول نکردند.

وی گفت: آموزش و پرورش ما که تا دولت قبل خودش را مسئول اجرای سند 2030 می‌دانستند و امروز هم ما میراث بر این جریان هستیم ولی مسئولان این دوره باید برای رفع نقاط ضعف و اقدامات اشتباه  گذشته با جدیت و همگرایی تمام تا حصول نتیجه اثر بخش تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha