اجرای بیش از یک‌هزار ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان
کد خبر: 4086833
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

اجرای بیش از یک‌هزار ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای یک‌هزار و ۵۱ برنامه شاخص به مناسبت گرامیداست هفته دفاع مقدس در استان گفت: دوران دفاع مقدس علی‌رغم همه تهدید و ویرانی‌ها به یک فرصت تبدیل شده و جوانان به یک خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند بدون اتکا به کشور‌های غربی به موفقیت برسند.

سرهنگ رضا منشوری معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ رضا منشوری، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان امروز، 29 شهریورماه در نشست خبری هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان برگزار شد، با بیا‌ن اینکه دوران دفاع مقدس نمونه بارز همبستگی میان‌ آحاد مختلف مردم بوده است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس گروه‌های مختلف اختلافات سلیقه‌ای را کنار گذاشته و به منظور حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند که در تاریخ بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به نقش دوران دفاع مقدس در ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: در دهه سوم تمامی انقلاب‌ها سیر نزول ایجاد شده است ولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل وجود دفاع مقدس و به منظور آبادانی کشور، جوانان کادرسازی شده و بعد از جنگ تحمیلی به آبادانی کشور پرداختند لذا باید این مهم برای جوانان نسل جدید بازگو شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان شعار هفته دفاع مقدس امسال را «ما مقاوم هستیم» بیان کرد و گفت: استکبار همواره از اولین روزهای پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال نابودی این کشور بوده ولی مردم در طول این مدت با مقاومت و ایستادگی خود باعث ماندگاری این نظام مقدس شدند لذا شعار هفته دفاع مقدس شعار «ما مقاوم هستیم» نامگذاری شده است.

منشوری با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: به منظور بهتر برگزار شدن ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس کمیته هشت‌گانه تشکیل شده است و تمامی ارگان‌های نظامی و غیرنظامی با وحدت برنامه‌های خود را اجرایی می‌کنند. نقش اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس بسیار مهم بوده به این منظور یکی از اهداف در دوران دفاع مقدس بازگویی فداکاری اقشار مختلف جامعه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس منجر به ایجاد خودباوری جوانان در جمهوری اسلامی شده است، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس علی‌رغم تمامی تهدید و ویرانی‌ها برای جمهوری اسلامی به یک فرصت تبدیل شده و جوانان این مرز و بوم به یک خود باوری رسیدند که می‌توان بدون اتکا به کشورهای غربی به موفقیت رسید.

منشوری با بیان اینکه شاخصه اصلی قوی بودن در وحدت، همبستگی، ولایت‌مداری‌ و مبارزه با استکبار است، گفت: یکی از برجسته‌ترین مسئله در دوران دفاع مقدس و در خصوص استان گیلان وفاداری و وجود هشت هزار شهید بوده که از راحتی خود گذشته و به مرزهای جنوب و غرب برای مبارزه با دشمن حاضر شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای هزار و 51 برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان، در سطح استان، گفت: دیدار وبیناری رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس گیلانی همزمان با سراسر کشور با مقام معظم رهبری، رژه نیروهای مسلح در روز پنجشنبه 31 شهریورماه،‌ گلباران مزار شهدا، برپایی نمایشگاه در میدان شهدای ذهاب، برگزاری یادواره شهدای استانی آبرو محله، ویزیت رایگان و دیدار با خانواده معظم شهدا از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان گیلان است.

انتهای پیام
captcha