استقرار 52 موکب از استان مرکزی در عراق
کد خبر: 4083162
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

استقرار 52 موکب از استان مرکزی در عراق

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به اینکه آغاز فعالیت موکب‌ها از 16 شهریور در نظر گرفته شده است، گفت: استان جهت خدمت‌رسانی به زائران 71 موکب پیش‌بینی کرده است که 52 موکب در عراق برپا می‌شود.

مظفر صفریان، جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مظفر صفریان، جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، امروز، 13 شهریور، در نشست با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین، با اشاره به اینکه اربعین مسیری برا رسیدن به کمال است و توسعه این جریان بین‌المللی زمینه تحولات در جهان بشری را فراهم می‌کند، اظهار کرد: اصحاب رسانه در تقویت و توسعه رزمایش جهانی اربعین و انعکاس این جریان مهم نقش به سزایی برعهده دارند.

صفریان از استقرار 71 موکب در داخل کشور و عراق جهت خدمت‌رسانی به زائران حسینی خبر داد و افزود: از این تعداد 52 موکب در کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و عمودهای مسیر نجف تا کربلا استقرار دارند و از جمله این موکب‌ها می‌توان به موکب براثا اشاره کرد.

وی با اشاره به استقرار 17 موکب در استان و 2 موکب در مرز مهران، ادامه داد: استقرار مرکب‌ها از 15 شهریور ماه انجام می‌شود و شروع خدمت‌رسانی از 16 آغاز و تا 29 همین ماه ادامه دارد. محل استقرار موکب‌ها در استان از شهر امیرکبیر آغاز و تا مقابل کارخانه رنگ روناس شازند در نظر گرفته شده است. همچنین موکبی به همت افعانستانی‌های مقیم ایران نیز در روستای شهسواران برپا می‌شود. این موکب‌ها انجام خدماتی نظیر اسکان، تغذیه، بهداشتی و درمانی، خدمات فنی به خودروها، خدمات شهری و ... را در دستور کار دارند.

صفریان اضافه کرد: استان مرکزی، استانی پرتردد است و با توجه به شرایط جغرافیایی بسیاری از کاروان‌های زیارتی از این استان عبور می‌کنند؛ از این رو اهمیت موکب‌های استان کمتر از اهمیت موکب‌های عراق نیست. خوشبختانه موکب‌های مستقر در استان با همه توان در خدمت زائران حسینی هستند و این خدمات به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

وی به پای کار بدن برخی دستگاه‌ها همچون دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، آتشنشانی و ... اشاره و ادامه داد: برای انجام درست خدمت‌رسانی افرادی جهت نظارت برعملکرد موکب‌ها به منظور بازرسی نظر گرفته شده‌اند تا ارزیابی را نحوه خدمت‌رسانی داشته باشند و در صورت لزوم مشکلات را برطرف کنند.

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به اینکه آورده موکب‌ها کاملاً مردمی است و هیچ‌گونه امتیاز یا سهمیه ویژه‌ای از سوی دولت به شکل رایگان در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: موکبی در نجف با نام شهید حاج قاسم سلیمانی نیز مستقر شده و خدماتی به زائران ارائه خواهد داد.

صفریان همچنین به اجرای طرح «زائر خبرنگار» جهت هرچه بهتر پوشش دادن مراسم اربعین حسینی اشاره و ادامه داد: در این طرح هر زائر خبرنگاری است که می‌تواند تولیدات خود را به شماره‌های اعلامی ارسال کند. همچنین با هماهنگی صدا و سیمای استان گروه مستندسازی جهت پوشش این مراسم به عراق اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر موکب میانگین قریب به 40 نیروی مستقیم دارد و گاه تعداد برخی موکب‌ها متناسب با اهمیت و کارایی آنان به 150 نفر نیز می‌رسد، اظهار کرد: موکب‌ها دارای آشپز، کمک آشپز، کفاش، نیروهای خدماتی، نیروهای فرهنگی و اجرایی، روحانیون، نیروهای آتش‌نشانی و ... هستند. از تمام ظرفیت استان برای داشتن موکب‌هایی ایمن استفاده شده است.

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه مردم می‌توانند نذورات نقدی ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) را به شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۸۰۰۹۸۱۹۲۸، بانک ملت به نام ستاد عتبات عالیات واریز کنند، ادامه داد: حساب موکب‌ها تک حسابی است و طبق اساس‌نامه تصویب شده پرینت حساب گرفته شده و مورد حسابرسی و نظارت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha