آموزش و پرورش نیازمند بازسازی انقلابی است
کد خبر: 4081313
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

آموزش و پرورش نیازمند بازسازی انقلابی است

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند بازسازی انقلابی است و باید امور تخصصی و تربیتی را به افراد صالح و متخصص این کار سپرد، گفت: همه فرهنگیان به‌ویژه مدیران مدارس باید با مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آشنا شوند.

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لرستان شنبه، پنجم شهریور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد و سایر اعضا با محوریت اهداف تربیتی دانش‌آموزان برگزار شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در در این نشست، گفت: اهمیت همکاری آموزش و پرورش با نهادهایی مانند حوزه علمیه، بنیاد غدیر، بنیاد مهدویت، ستاد اقامه نماز و استفاده از ظرفیت‌هایی از جمله سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سایر موارد مشابه بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: آموزش و پرورش نیازمند بازسازی انقلابی است و باید امور تخصصی و تربیتی را به افراد صالح و متخصص این کار سپرد و بر آن حسن نظارت را داشت؛ همه فرهنگیان به‌ویژه مدیران مدارس باید با مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آشنا شوند و با توجه به بومی‌گزینی به اجرای عملی آن بپردازند.

امام‌جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش را به مثابه یک برگه سفید در نظر بگیریم ولی  اگر در این میان  یک معلم، دانش‌آموز را در ایام  نشاط و شادی به رفتارهای ناموزون دعوت کند برگه سفید آموزش و پرورش را لکه‌دار می‌کند، بر همین  اساس سپردن امور فرهنگی، تعلیمی و تربیتی به افرادی که تخصص لازم را دارند، ضروری است.

شاهرخی ادامه داد: تاکنون در سخنرانی‌های متعدد ۱۵۶ مرتبه در ارتباط با تبعیض، شایسته ‌سالاری و توصیه های فراقانونی ، ۳۰۱ مرتبه در باب عدل و عدالت، ۱۲۰ مرتبه در ارتباط با  فساد و مفسد، در ارتباط با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ۱۴۱ مرتبه و همچنین هزار و ۶۹ مرتبه در رابطه با ایثار، شهید و شهادت در سخنرانی‌ها صحبت کرده‌ام.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز باید در آموزش و پرورش برقرار شود، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی شود از ظرفیت روحانیون مستقر در ادارات برای رفتن به مدارس یک روز در هفته استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha