یادواره شهدای استانداری در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 4079944
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

یادواره شهدای استانداری در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی از برگزاری یادواره شهدای استانداری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

جلسه شورای فرهنگی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر ناصری جازار، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز 31 مردادماه در جلسه شورای فرهنگی استان که با محوریت برگزاری یادواره شهدای استانداری و فرمانداری‌ها برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و همچنین تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، بر لزوم نهادینه کردن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی تأکید و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی از خانواده‌های ایثارگران و شهدا سرکشی داشته باشند.

وی افزود: امروز هر چه در بحث امنیت، اقتدار، استقلال و پیشرفت در کشور داریم، همه را مدیون رشادت‌های شهدا، ایثارگران هستیم، لذا در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر چه در جامعه تلاش شود، باز هم نمی‌توان حق مطلب را ادا کرد.

ناصر ناصری جازار، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی

ناصری با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی و ضروری است، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تأکید فرموده‌اند «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست»، لذا می‌طلبد که همه مسئولان با تمام وجود و با جان و دل پای کار برگزاری یادواره‌های شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری یادواره بزرگ شهدای استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌های تابعه خراسان‌جنوبی در مهرماه سال جاری در بیرجند، گفت: باید تمام تلاش و همت خود را به‌کار بگیریم تا این یادواره به یک الگو برای سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا تبدیل شود.

شورای فرهنگی خراسان‌جنوبی

ناصری با اشاره به برگزاری جلسات دوره‌ای جهادتبیین برای روابط عمومی‌های استان توسط روابط عمومی استانداری، این اقدام را نمونه‌ای از  جهادتبیین بیان کرد و گفت: این مورد باید به طور مستمر و با حضور سخنرانان مجرب ادامه پیدا کند، چراکه جهاد تبیین از اولویت‌های جامعه امروزی است.

محمود مقامی، مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی نیز از برگزاری یادواره شهدای استانداری و فرمانداری‌های خراسان‌جنوبی همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در بیرجند خبر داد و اظهار کرد: این یادواره 12 مهرماه با حضور و سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران و مدیحه‌سرایی در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

 

شورای فرهنگی خراسان‌جنوبی

وی افزود: قرارگاه ویژه شهدای استانداری هم اکنون تشکیل شده و کار اصلی این قرارگاه بعد از برگزاری یادواره با برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی و پژوهشی آغاز می‌شود تا در هفته دفاع مقدس سال آینده برنامه‌های فکری فرهنگی خوبی برنامه‌ریزی شود.

هم اکنون 53 خانواده شهید منتسب به خانواده مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

 

انتهای پیام
captcha