شخصیت‌های دارای تریبون از گفتن کلمات نزاع برانگیز خودداری کنند
کد خبر: 4069781
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

شخصیت‌های دارای تریبون از گفتن کلمات نزاع برانگیز خودداری کنند

استاد حوزه علمیه گفت: جامعه ما نیاز به وحدت دارد و شخصیت‌هایی که دارای تربیون هستند باید در کلمات و ادبیات گویش خود دقت کنند و گفتن هر کلمه‌ای که ایجاد اختلاف و نزاع کند، ممنوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، استاد حوزه علمیه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که امروز 19 تیرماه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه همه انبیا و اوصیاء الهی امتحانات و ابتلائاتی در زندگی‌شان داشته‌اند، اظهار کرد: در میان پیامبران حضرت ابراهیم(ع) نیز به امتحانات مختلفی مبتلا بود؛ از گذشتن از جان خود تا گذشتن از جان فرزندش حضرت اسماعیل(ع) که از همه سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به اینکه ما به طور مستمر در معرض آزمون و امتحان هستیم و آنچه ما را در این آزمون‌ها سربلند می‌کند توکل به خداست، ادامه داد: اگر همه عالم به شما پشت کردند در قرآن کریم دستور آمده خدای متعال برای شما کافی است و با توکل به خدا از تمام مشکلات و ابتلائات می‌توانید با سربلندی گذر کنید.
 
خطیب نماز عید قربان مسجد مقدس جمکران در خطبه دوم با بیان اینکه شیطان از مواضع مختلف به انسان وارد می‌شود که یکی از این راه‌ها، بزرگ جلوه دادن نداشته‌ها و کوچک شمردن داشته‌هاست، گفت: دشمنان نظام و انقلاب نیز درصدد همین کار هستند که آنچه داریم را بی‌مقدار و نداشته‌های ما را بزرگ جلوه دهند.
 
مؤمنی با تاکید بر اینکه با عنایت امام زمان (عج) و به برکت مجاهدت‌های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و خون پاک شهدا داشته‌های ما زیاد است، اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد رعب و وحشت بین مردم است تا ارتباط آنها با مسئولین را قطع کند و به اهداف خود برسد که این اتفاق نخواهد افتاد؛ چرا که در طول این سال‌ها دشمن همواره به دنبال تحقق این هدفش بوده ولی موفق نشده و نخواهد شد چرا که مردم ما توکل به خدا و اعتقاد به وجود امام زمان(عج) دارند که این اعتقاد به خدا باعث می‌شود هر چیز غیرخدایی نزد آنها بی‌مقدار شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه جامعه مهدوی باید به گونه‌ای باشد که جای جای آن نشان از امام زمان (عج) باشد، گفت: جامعه ما نیاز به وحدت دارد و شخصیت‌هایی که دارای تربیون هستند باید در استخدام کلمات و ادبیات گویش خود دقت کنند و گفتن هر کلمه‌ای که ایجاد اختلاف و نزاع کند ممنوع است.
 
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: کار در زمینه حجاب و عفاف تخصصی است و کسانی که می‌خواهند در این زمینه اقدام کنند باید سنجیده ورود و عمل کنند؛ وضع حجاب و عفاف جامعه ما را نگران کرده و کار باید با تحقیق، پژوهش و به صورت تخصصی دنبال شود.
انتهای پیام
captcha