حضور زنان در جامعه بهانه به دست افراد بیمار ندهد
کد خبر: 4069416
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

حضور زنان در جامعه بهانه به دست افراد بیمار ندهد

امام جمعه کرج گفت: حضور بانوان و نقش‌آفرینی آنها در جامعه هیچ منعی ندارد و باید حضور بانوان در جامعه به شکلی باشد که بهانه به دست افراد بیمار ندهند

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ تیرماه کرج گفت: موضوع عفاف و حجاب در جامعه در این روزها جدی شده است. تاکید بر رعایت و حفظ حجاب قطعاً حکمت است. یکی از اهداف و انگیزه‌های پوشش پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است.

وی افزود: حضور بانوان و نقش‌آفرینی آنها در جامعه هیچ منعی ندارد و باید حضور بانوان در جامعه به شکلی باشد که بهانه به دست افراد بیمار ندهند. اسلام به دنبال حضور کریمانه زن در جامعه است و نباید به زن به عنوان ملعبه و کالای تجاری و تبلیغات نگاه کرد و این نظر قرآن است.

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: برخورد پلیس با بانوان در سطح جامعه آمریکا چگونه است؟ رفتار آنها با زنان به گونه‌ای است که کرامت زنان را حفظ نمی‌کنند و استفاده از زنان در غرب تبلیغاتی و ابرازی است.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه دشمنان برای تغییر در وضعیت حجاب در جامعه و تغییر باور برنامه تهیه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: رضاخان در کشف حجاب در ایران نقش کلیدی داشت و امروز هم این برنامه کشف حجاب در دستور کار قرار دارد و هدف اصلی دشمنان در حال حاضر هویت‌زدایی است.

امام جمعه کرج ادامه داد: از بین بردن امنیت اجتماعی یکی از آثار سوء‌عدم رعایت حجاب است. دشمنان به دنبال جبران شکست‌های پی در پی از ایران اسلامی است و جنگ را به این سمت کشاندند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صمت و اصناف استان البرز به فروشگاه‌هایی که لباس‌های نامتعارف می‌فروشند تذکر بدهند و نیروی انتظامی با جدیت قانون را اجرا کند.وی افزود: فرهنگ عفاف و حجاب مستقیم در تحکیم خانواده موثر است و احکام قانونی حجاب باید در همه‌جا رعایت شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه هدف از خلقت که رسیدن به معرفت و قرب الهی است که هر دو اینها در این دو روز مبارک عرفه و عید سعید قربان است، افزود: مسیر این است که هرکسی به اندازه استعداد خود از این دو روز بهره ببرد.

وی با بیان اینکه درعالم وجود جایی بدتر از جهنم نیست، گفت: آیاتی در قرآن کریم به بدی این جایگاه اشاره می‌کند ولی امیرالمومنین(ع) به خداوند می‌گوید که«خداوندا بر فرض بتوانم بر عذاب تو صبر و تحمل کنم ولی چگونه بر فراق و دوری تو صبر کنم»؛ فراق و دوری از خداوند قابل تامل و تحمل نیست و معرفت پروردگار به قرب‌الله انسان را می‌رساند ولی تا کسی خودش، خودش را خوب نشناسد معرفت‌الله را پیدا نمی‌کند.

حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه انسان با تمام وجود خود اعلام می‌کند که هیچ است، تصریح کرد: عید قربان یعنی من هیچ هستم و عالم هستی در مقابل خداوند هیچ است و همه چیز فدای او باشد و تسلیم محض بودن را عید قربان به نمایش می‌گذارد.

امام جمعه کرج بیان کرد: عید قربان زمان عشق و ایثار خاندان ابراهیم تجدید می‌شود و از خدای توحید یاد می‌گیریم در برپایی احکام الهی از همه چیز خود بگذریم و عید قربان یعنی وظایف و تکالیف را بر خواسته‌های نفسانی خود مقدم کرده و خشنودی خدا را بخواهیم.

انتهای پیام
captcha