چگونگی بهره‌مندی از منازل وقفی برای زوج‌های بیرجندی
کد خبر: 4069216
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

چگونگی بهره‌مندی از منازل وقفی برای زوج‌های بیرجندی

رئیس اداره اوقاف یرجند با اشاره به سرفصل وقفی با نام مسکن زوج‌های جوان در بیرجند از سال‌های گذشته، گفت: این منازل ویژه زوج‌های جوان شهرستان بین متقاضیان به صورت قرعه‌کشی به مدت دو سال واگذار می‌شود.

 حجت الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اوقاف و امور خیریه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اوقاف و امور خیریه بیرجند، امروز، 16 تیرماه در جمع کارکنان این اداره اظهار کرد: یکی از موقوفات شاخص اوقاف بیرجند، موقوفه امیراسماعیل و محمد ابراهیم از زمان قاجار است که نیت خود را در قالب ۹ باب آپارتمان برای زوج‌های جوان تعبیه کردند.

وی گفت: این خانه‌ها ویژه زوج‌های جوان شهرستان بین متقاضیان به صورت قرعه‌کشی به مدت دو سال واگذار می‌شود و افراد با پرداخت اجاره یک‌سوم قیمت کارشناسی می‌توانند در این خانه‌ها باشند.

رئیس اداره اوقاف بیرجند افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به اداره اوقاف شهرستان در خیابان مطهری ۱۰ مراجعه کنند و با ارائه مدارک ازدواج و درخواست کتبی در لیست قرار گیرند.

خدایی با بیان اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های مهم جوانان برای آغاز زندگی مشترک است تصریح کرد: نیات واقفین لازم است با توجه به نیازهای روز جامعه انجام شود و در این راستا مردم از مشاوره وقف بهره ببرند.

وی ادامه داد: نیت این خیران در وقف خانه از نیات جدیدی است که اگر در جامعه فرهنگ‌سازی شود هم توشه‌ای برای آخرت بوده و هم مشکل جوانان را حل می‌کند.

خدایی با بیان اینکه وقف در استان قدمت ۸۰۰ ساله دارد که عمده آن با نیات مذهبی هستند گفت: خیران با وقف خانه می‌توانند سهم شیرینی در آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان فاقد مسکن خراسان‌جنوبی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha