کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در خان‌ببین برگزار شد
کد خبر: 4066884
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در خان‌ببین برگزار شد

به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با حضور امام‌جمعه شهرستان خان‌ببین شامگاه، ۵ تیرماه در مسجد جامع روستای دارکلاته شهرستان خان‌ببین برگزار شد.

کرسی تلاوت قرآنبه گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با حضور امام‌جمعه شهرستان خان‌ببین شامگاه، 5 تیرماه در مسجد جامع روستای دارکلاته شهرستان خان‌ببین برگزار شد.

در این مراسم معنوی امام‌جمعه خان‌ببین ضمن تفسیر سوره یاسین گفت: امام صادق(ع) فرمودند: هر چیزی قلبی دارد و قلب قرآن، یاسین است. هرکس شامگاهان، پیش از خواب یا به هنگام روز، پیش از آنکه وارد شب شود، این سوره را بخواند، در کنف حمایت الهی خواهد بود و رزق و روزی بسیاری به وی خواهد رسید تا آنکه روز را سپری کند و به شب درآید.

حجت‌الاسلام بیات با اشاره به اهمیت ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه اظهار کرد: بافت تربیتی انسان از همان دوران کودکی شکل می‌گیرد و خانواده نقش مهمی در اشاعه تربیت و فرهنگ قرآنی فرزندان را دارد.

امام‌جمعه خان‌ببین با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه افزود: ما اگر بتوانیم جامعه را به سمت آموزه‌های دینی و قرآنی سوق دهیم بسیاری از مشکلات موجود که در حوزه‌های گوناگون با آن مواجه هستیم از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: بهترین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نهادینه کردن آن در جامعه عمل به قرآن است، زیرا اگر قرآن بخوانیم یا حفظ کنیم باید گامی برای رسیدن به عمل به آیات آن باشد، در غیر این صورت ما در قبال قرآن مسئول خواهیم بود و دیگر شاهد کارایی و تأثیرگذاری مثبت آن در زندگی خود و جامعه نخواهیم بود.

همچنین، در این محفل قرآنی آقایان محمدکرمی، مهدی رسولی و محمد پاکدل، به تلاوتی آیاتی از قرآن پرداختند.

انتهای پیام
captcha