سیاه‌نمایی درباره وضعیت کشور بی‌بصیرتی محض است
کد خبر: 4066309
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

سیاه‌نمایی درباره وضعیت کشور بی‌بصیرتی محض است

امام جمعه فردیس گفت: یک نمونه واضح بی‌بصیرتی و موقعیت‌نشناسی، سیاه‌نمایی علیه نظام و انقلاب، القای ناکارآمدی و نابلدی مسئولان است که خواست صهیونیست‌ها است.

حجت الاسلام  سیدابراهیم حسینی امام جمعه فردیس

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی ظهر جمعه، سوم خرداد در خطبه‌های نماز جمعه فردیس، اظهار کرد: آسان‌گیری درباره ازدواج و ازدواج آسان یک راه مهم کسب تقوی و پیشگیری از ارتکاب فحشا و منکر است.

وی افزود: درحال حاضر ازدواج گران و پرهزینه است اما بیشتر از گرانی‌ها عادات و رسوم، سختگیری‌های بی‌جا باعث تأخیر در ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ زاد و ولد و پیری زودرس جمعیت ایران شده است.امام جمعه فردیس بیان کرد: فساد و فحشا وقتی عمومیت یافت، مشخص می‌شود ریشه فرهنگی و اجتماعی دارد، یکی از مهم‌ترین راه‌های گسترش عفاف و حجاب، افزایش ازدواج با آسان‌گیری و ازدواج بدون تجملات زائد است.

این مسئول با بیان اینکه هرکس موقعیت‌شناس نباشد، جریان‌ها او را می‌رباید و هلاک خواهد شد، تصریح کرد: یک نمونه واضح بی‌بصیرتی و موقعیت‌نشناسی، سیاه‌نمایی علیه نظام و انقلاب، القای ناکارآمدی و نابلدی مسئولان است که خواست صهیونیست‌ها است.

حسینی تصریح کرد: گیورا خاخام صهیونیستی در جلسه محرمانه با کارکنان شبکه‌های خارجی مطرح کرده است که شما کار مهمی دارید و برای اسرائیل خدمات مهمی انجام می‌دهید و آن این است که ایران را سیاه نشان دهید، کاری کنید که ایرانی‌ها از همه‌کس و همه چیز متنفر شوند، آنها را بمباران خبری کنید، هر لحظه و هر ساعت با خبرهای ناامیدکننده و ترسناک مردم ایران را بترسانید و شکنجه روحی کنید، در ذهن آنها بگویید که تلویزیون ایران دروغگو است تا جذب اخبار شما شوند، شما نباید هیچ خبر مثبتی از ایران نشان دهید، مردم ایران مطالعه ندارند و حرف‌های شما را باور می‌کنند، دائماً باید خبر منفی بشنوند، تنها راه شکست رژیم جمهوری اسلامی، ناامید کردن مردم است.

وی با بیان اینکه هیچکس منکر مشکلات معیشتی و دوران سخت فشار و گرانی‌ها به مردم کشور نیست، گفت: یقیناً بخشی از علل و ریشه‌های آن در داخل کشور و مسئولان دارد که احیاناً ناکاربلد یا شاید فاسد باشند، اما آیا همه مسئله این است؟

امام جمعه فردیس ادامه داد: دشمنان چنین تبلیغ و القا می‌کنند اما این خلاف و نادرست است، گرانی‌ها هم ریشه داخلی دارد هم ریشه‌های خارجی، عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد در خارج از کشور شامل تحریم ظالمانه استکبار جهانی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد در نهاده‌های دامی، مواد اولیه برخی از کالاها و داروها، آثار و تبعات به جا مانده از بیماری کرونا که تمام دنیا را به شدت تحت تاثیر قرار داد و کمبود کالاهای اساسی متاثر از خشکسالی جهانی مخصوصا در مواد غذایی، کشاورزی و غلات است.

وی اظهارکرد: کمبود کالا و رکود حاصل از جنگ اوکراین به ویژه در قیمت گندم و ذرت که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد و برنامه‌ریزی و توطئه دشمن برای اختلال در بازار ارز، کالا و فشار بر معیشت مردم از دیگر عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد در خارج از کشور است.

حسینی بیان کرد: عوامل تاثیرگذار داخل هم قابل انکار نیست که می‌توان به ساختار معیوب اقتصاد ایران، کم کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی، جراحی اقتصادی و ضعف دولت در برنامه‌ریزی، هماهنگی، اجرا و نظارت اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha