زمینه دسترسی مردم به پوشاک عفیفانه و ارزان قیمت فراهم شود
کد خبر: 4065118
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

زمینه دسترسی مردم به پوشاک عفیفانه و ارزان قیمت فراهم شود

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به پیشینه ملی و دینی حجاب و عفاف در لرستان، گفت: مسئولان موظف هستند و باید زمینه دسترسی مردم به پوشاک عفیفانه، ارزان قیمت و با کیفیت را فراهم آورند و در این راستا می‌توان از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی به خوبی بهره برد که مصوبات آن در حکم قانون و لازم‌الاجراست.

حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور به گزارش ایکنا از لرستان، نشست دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور با فعالان حوزه عفاف و حجاب و مُد و لباس لرستان، عصر شنبه، 28 خرداد در سالن جلسات شهید حیدریان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور در این جلسه با تأکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب قوانین محکمی داریم، گفت: خلاء اصلی ما در این حوزه نظام اجرایی این قوانین است.

وی افزود: بر اساس آثار بر جای مانده، شاهد هستیم که ما ایرانیان قبل از ورود دین مبین اسلام نیز به پوشش و عفاف و حجاب اهمیت می‌داده‌ایم و این موضوع یک پیشینه دینی و ملی دارد، لذا می‌توان از این ظرفیت برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه استفاده کرد.

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه ترویج برهنگی و تن‌نمایی هدف اصلی دشمنان نظام از ترویج بی‌حجابی در سطح جامعه است و متاسفانه بسیاری از مردم ما از اصل موضوع آگاهی ندارند، اضافه کرد: امنیت و آسایش اجتماعی یک نیاز و مطالبه عمومی است و مردم اگر آگاه شوند که بدحجابی و بی‌حجابی این نیاز مهم را به مخاطره می‌اندازد، قطعاً با آن برخورد خواهند کرد.

وی گفت: همین سرود «سلام فرمانده» به خوبی نشان داد که خالصانه بودن یک رفتار و نیت برای ایجاد تحول می‌تواند بسیار کارگشا باشد و از همین  الگو می‌توان برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه به خوبی استفاده کرد.

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور در خاتمه گفت: مسئولان موظف هستند و باید زمینه دسترسی مردم به پوشاک عفیفانه، ارزان قیمت و با کیفیت را فراهم آورند و در این راستا می‌توان از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی به خوبی بهره برد که مصوبات آن در حکم قانون و لازم‌الاجراست.

انتهای پیام
captcha