موسم حج بهترین فرصت برای نمایش وحدت است
کد خبر: 4063228
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

موسم حج بهترین فرصت برای نمایش وحدت است

امام جمعه ارومیه گفت: موسم حج بهترین فرصت برای نمایش وحدت، هم‌افزایی و تعامل بین مسلمانان جهان است.

موسم حج بهترین فرصت برای نمایش وحدت استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه امروز، 20 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این ایام بهترین و زیباترین دوره برای نمایش وحدت و همبستگی میان مسلمانان جهان است و باید حداکثر استفاده را از آن به عمل آورد.

وی بیان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید تمام تلاش و نهایت توجه خود را به حفظ جان حاجیان معطوف کنند، تا برادران و خواهران متدین بدون کوچکترین مشکلی سفر معنوی خود را آغاز کرده و به پایان برسانند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه، افراد معتقد و متدین در جایگاه‌های مدیریتی کشور همین طور استان به کار گرفته شود، تا کشور در مسیر توسعه قرار گرفته و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود، گفت: ارتجاع و پیروی برخی افراد از فرهنگ غربی و زندگی غربی برای مسئولان و مدیران زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

حجت‌الاسلام قریشی بر لزوم الگوبرداری از سبک زندگی اسلامی ایرانی توسط مدیران و دست‌اندرکاران تاکید کرد و گفت:  قبل از انقلاب و در دوره حکومت رژیم پهلوی، مدیران از طبقه مرفه جامعه بودند، که هیچ سنخیتی با آحاد مردم نداشتند، اما در نظام اسلامی اصل اساسی بر داشتن زندگی مردمی و اسلامی است، که امیدوار هستیم این اصل را مدیران مورد توجه قرار دهند.

وی ضمن ابراز تاسف از وقوع اتفاق‌هایی نظیر ریزش ساختمان متروپل و قطار مشهد - یزد، بر لزوم رعایت استانداردهای تعریف شده در هر عرصه‌ای تأکید کرد و افزود: حفظ جان مردم برای همه الزامی است، در این خصوص همه اعم از مسئولان و مردم باید دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه اهدای عضو یکی از امورات خیر در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود بر لزوم ترویج این فرهنگ در میان مردم تاکید کرد و گفت: بیمارانی که نیازمند عضو اهدایی هستند، خانواده آنها منتظر این حرکت خداپسندانه افرادی هستند که عزیزان‌شان دچار مرگ مغزی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ناامیدی و ترویج یاس در سطح جامعه به‌ویژه در بین جوانان جزو نقشه‌های دشمنان نظام اسلامی است، گفت: برخی با تمسک به موضوع‌های مختلف اعم از اقتصاد و فرهنگ و غیره درصدد هستند که روح تلاش و امیدواری را از جامعه بزدایند که باید در مقابل این دسیسه‌ها هوشیار باشیم.

انتهای پیام
captcha