شاخصه مدعیانی که خود را پیرو امام(ره) می‌دانند
کد خبر: 4062030
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان:

شاخصه مدعیانی که خود را پیرو امام(ره) می‌دانند

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: امروز کسانی هستند ادعای پیروی از امام(ره) را دارند، اما بین اجزا خط امام(ره) تفکیک قائل هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، شامگاه ۱۴خردادماه، در مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی(ع)، با بیان اینکه عبد خدابودن و نترسیدن از غیر خدا، دو شاخصه رهبری جامعه اسلامی است، اظهار کرد: تفاوت اساسی بین رهبران الهی با رهبران طاغوت، همین شاخصه‌ها است. آنکه عبد خدا است، بنده دنیا نمی‌شود و آنکه از خدا بترسد، از هیچ کس و هیچ چیز نمی‌هراسد.

وی افزود: امام(ره) از گام اول نهضت فریاد زد که من سینه خود را برای سرنیزه‌های شما آماده کردم و تن به ذلت نمی‌دهم. امام از زندان، شاه، تبعید، ساواک و آمریکا ترس نداشت و با این خصوصیت آن نهضت فراگیر را آغاز و انقلاب اسلامی را در پیچ تاریخی بشریت به پیروزی رساند.

تولیت مسجد جمکران در خصوص شاخصه‌های افراد نزدیک به امام(ره) عنوان کرد: خداوند در آیه ۶۸ سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید: «إِنَّ أَوْلَی النَّاسِ بِإِبْراهِیمَ لَلَّذِینَ اتَّبَعُوهُ، نزدیکترین افراد به ابراهیم(ع) کسانی هستند که از او پیروی می‌کنند.» این یک قانون کلی است. لذا نزدیکترین افراد به پیامبر(ص) کسانی هستند که از ایشان پیروی کنند و بر همین اساس افرادی به امام(ره) نزدیک‌تر هستند که از ایشان پیروی می‌کنند.

رحیمیان بیان کرد: امروز کسانی ادعای پیروی از امام(ره) را دارند، اما بین اجزای خط امام(ره) تفکیک قائل می‌شوند. امام اسلام ناب محمدی را ارائه کرد که بین اجزای آن نمی‌توان تفکیک قائل شد. اگر «لا اله الا الله» را تفکیک کنیم، دچار کفر می‌شویم. کسانی هستند که از بخشی از سخنان امام(ره) پیروی و بخشی از آن را نادیده می‌گیرند و انکار می‌کنند. برخی به جای اینکه خود را با امام(ره) تطبیق دهند، امام(ره) را با خود تطبیق می‌دهند و می‌گویند «اگر امام(ره) در شرایط فعلی بود، این که ما می‌گوییم را می‌گفت.»

وی با اشاره به آرامش قلب امام(ره) در هنگام رحلت، اضافه کرد: امام(ره) هرچه را با قاطعیت گفت، محقق شد. امام(ره) گفت شاه باید برود و رفت، صدام باید برود و رفت. نوید سقوط شوروی را داد و سقوط کرد. رهبر شوروی سابق در مصاحبه‌ای گفت که ای کاش سخن امام(ره) را جدی گرفته بودیم تا به این چنین سرنوشتی دچار نمی‌شدیم. امام(ره) با قاطعیت فرمود با جرأت می‌گویم ملت ایران در عصر حاضر از ملت حجاز در عصر پیامبر(ص) و از مردم عراق در عصر امیرالمومنین(ع) بهتر هستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: این سخنان در اوایل انقلاب برای ما مفهوم نبود، اما اکنون پس از چهل و چند سال از پیروزی انقلاب که می‌بینیم مردم همچنان با وجود تحریم‌های پلید دشمنان و ناشی‌گری‌های مسئولین در امور اقتصادی، پای اسلام و انقلاب ایستاده‌اند، این سخن حضرت امام(ره) را درک می‌کنیم.

رحیمیان گفت: رهبری مسئله اقتصاد را در اولویت قرار داده و هر سال به مسئولین هشدار دادند، اما در اثر کوتاهی‌ها، امروز با چنین کاستی‌هایی مواجه هستیم. مطمئن هستیم که ملت ایران همان‌گونه که گردنه‌ها را پشت سر گذاشت، از این گردنه هم عبور خواهد کرد و معتقدیم با برنامه‌های دولت، باوجود بسیاری از کارشکنی‌ها، آینده روشنی را در پیش داریم و نویدی که امام و رهبری به ما دادند، در آینده محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر جا که جامعه گوشش به سخن رهبری بود، موفق شدیم. به دلیل اقتدار ایران در منطقه، پیشرفت‌های علمی، نظامی و... امروز جمهوری اسلامی سرافراز و بلندمرتبه در دنیا می‌درخشد. اگر در عرصه اقتصاد گرفتار هستیم، به دلیل این است که مسئولان آن را جدی نگرفته و چشم امیدشان به دست دشمنان است و دشمن هم نمی‌خواهد این ملت آرام بگیرد و جمهوری اسلامی موفق شود. امروز جنگ، جنگ مرگ و زندگی است و پیروزی جمهوری اسلامی نابودی آمریکا و هیمنه غرب است و از آن طرف آنان می‌خواهند این نظام نابود شود تا در دنیا گسترش پیدا نکند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: وقتی در سال ۴۲ به قم آمدیم، اگر در آن زمان دنبال کسی بودیم که جانش را برای امام زمان(عج) فدا کند، پنج نفر هم پیدا نمی‌شد. اگر آن زمان به تعداد انگشتان دست هم کسی پیدا نمی‌شد برای امام زمان جان بدهد، امروز میلیون‌ها فرد هستند که جانشان را برای فرمان نائب امام زمان بدهند. آیا این نشانه ظهور نیست؟

رحیمیان ادامه داد: آن زمان اگر کسی برای اسلام دار زده می‌شد، هیچ‌کس عکس‌العملی نشان نمی‌داد. اما امروز برای شهدا مراسم تشییع باشکوه برگزار می‌کنند. این تحول بزرگی است که در دنیا شاهد هستیم. امروز ابرقدرت‌ها در حال افول هستند. آیا این تحولات نشانه ظهور نیست؟ امام(ره) هم فرمود: «انقلاب اسلامی ایران سرآغاز انقلاب جهانی مهدی موعود است.»

وی اضافه کرد: هرگاه دشمن علیه جمهوری اسلامی توطئه کرد، نتیجه برعکس شد. به عنوان مثال دشمن داعش را برای نابودی جمهوری اسلامی ایجاد کرد، اما این دشمن باعث شد نورانیت انقلاب و مقاومت اسلامی برای دنیا آشکار و رذالت اسلام آمریکایی و دست‌پروده‌های سعودی بر همه آشکار شود.

انتهای پیام
captcha