جلسه شورای فرهنگی عمومی در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4058214
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

جلسه شورای فرهنگی عمومی در گلستان برگزار شد

جلسه شورای فرهنگی عمومی با حضور نماینده ولی فقیه گلستان و مدیران فرهنگی دستگاه اجرایی گرگان امروز ۲۹ اردیبهشت در بیت‌الزهرا(س) برگزار شد.

یت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان که امروز ۲۹ اردیبهشت در بیت‌الزهرا(س) برگزار شد، با گرامیداشت ۲۹ اردیبهشت دویست و هشتاد و نهمین سالروز ولادت شاعر پرآوازه ترکمن مختومقلی فراغی گفت: گرامیداشت مفاخر استان اهمیت بالایی در رشد و شکوفایی فرهنگی جامعه دارد.

وی افزود: در این زمینه گرامیداشت یاد و نام شاعر نامی ترکمن مختومقلی فراغی که از محبان اهل بیت(ع) بود زمینه‌ساز وحدت بیشتر بین شیعه و سنی خواهد شد.

آيت‌الله نورمفیدی همچنین با برشمردن مزایای فریضه عفاف و حجاب در جامعه گفت: رعایت عفاف و حجاب به عنوان فریضه دینی و شرعی از الزامات قانونی جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان کتاب حجاب آیت‌الله شهید مطهری  را به عنوان مهمترین و با ارزش‌ترین منابع با موضوع رعایت حجاب و آثار آن از منظر دینی و اجتماعی یاد کرد و گفت: براساس نظرسنجی‌ها، طی سه ماهه اول فعالیت دولت سیزدهم امید مردم به دولت افزایش قابل توجهی داشته است و باید دولتمردان تلاش کنند این امیدواری مردم پایدار بماند و از بین نرود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به ظرفیتهای گلستان در حوزه فرهنگ عمومی گفت: با توجه به ظرفیتهای این استان، می‌توان نقشه تحول فرهنگی ۱۰ ساله استان را با بسیج همه توان تدوین کرد.

آیت‌الله نورمفیدی بر شناخت زیست بوم در تدوین نقشه فرهنگی تاکید کرد و گفت: مساله انگاری صرف، ذهن را منفعل می‌کند و مدیران فرهنگی ابتدا مطمئن شوند که زیست بوم را می‌شناسند سپس به سمت تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان بروند.

اجرای طرح تبیین و راهبرد‌های زیست عفیفانه در قالب گفتمان تحکیم خانواده به عنوان سرمایه اجتماعی، ترسیم برنامه‌های هفته قرآن و عترت همزمان با عید مبعث و برجسته‌سازی مفاخر استانی در سطح ملی و بین‌المللی از مهمترین مصوبات امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بود.

انتهای پیام
captcha