مباحث تربیتی باید با نگرش مثبت انجام شود
کد خبر: 4057713
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

مباحث تربیتی باید با نگرش مثبت انجام شود

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه مباحث تربیتی باید با نگرش مثبت انجام شود، گفت: تغییر رویکرد در نماز باید به نحوی باشد که دانش‌آموزان به صورت خودجوش نماز را پیگیر باشند.

نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستانبه گزارش  ایکنا از گلستان، سیدرضا نظری، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در جلسه شورای اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش که با حضور مدیر وکارشناسان ستاد اقامه نماز روز گذشته، 26 اردیبهشت در اداره آموزش و پرورش گلستان برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مربوط به ترویج و توسعه فرهنگ نماز گفت: نگاه ما نسبت به نماز باید نگاه علمی باشد، به نحوی که دانش‌آموزان بپذیرند به عنوان یک منبع علمی با سوالات ذهنی دنبال نماز می‌روند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه مباحث تربیتی باید با یک نگرش مثبت انجام شود، افزود: تغییر رویکرد در نماز باید به نحوی باشد که دانش‌آموزان به صورت خودجوش کار نماز را پیگیر باشند همه ما تلاش می‌کنیم در تمام موارد به نحو احسن فعالیت داشته باشیم.

نظری با تأکید بر حضور ائمه جمعه در مدارس جهت نماز و پاسخگویی به شبهات دینی و نماز، گفت: در قبال نماز مسئولیت داریم و با تمام توان پای کار نماز ایستاده‌ایم و هر کاری که در توان باشد انجام می‌دهیم.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل آموزش و پرورش به پاس مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی گفت: تشکیل هیات اندیشه ورز مدارس با حضور مدیران، معاونین پرورشی و دانش آموزان مدارس جهت پیشبرد اهداف سازمانی موثر است.

 محمدی با اشاره بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی ویژه نماز و دانش افزایی معلمان و دانشجو معلمان، گفت: برگزاری دوره‌های تصحیح قرائت نماز و آموزش احکام نماز، مسابقات فرهنگی و هنری، پژوهش‌های نماز محور و فضاسازی محیط جهت تعمیق فرهنگ نماز در راستای ایجاد رفتار مثبت در دانش‌آموزان و نسل نو انجام شود.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت نشر معارف مهدوی گفت: آموزش معرفت، مودت و اطاعت به عنوان سه رکن اصلی در ایجاد انگیزه امام‌شناسی در دانش‌آموزان با تشکیل شورای مهدوی، دوشنبه‌های مهدوی در مدارس با پیوست فرهنگی در زمینه ارتباط با امام زمان(عج) کمک بسزایی به ما می‌کند.

انتهای پیام
captcha