بهره‌مندی ۳۰۵ فرزند مددجوی گلستانی از تسهیلات نظام وظیفه
کد خبر: 4055905
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

بهره‌مندی ۳۰۵ فرزند مددجوی گلستانی از تسهیلات نظام وظیفه

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از بهره‌مندی ۳۰۵ فرزند مددجوی گلستانی از تسهیلات نظام وظیفه در سال گذشته خبر داد.

بابایی مدیر کل کمیته امداد گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان گلستان بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد فراهم ساختن زمینه توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: یکی از راه‌های کمک به خانواده‌های نیازمند، تسهیل در امر خدمت سربازی فرزندان ذکور آنهاست تا با معافیت و یا حداقل گذراندن خدمت سربازی در شهر خود، در زمینه اقتصادی و کمک به امرار معاش خانواده‌ نیز کمک نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان‌اینکه‌ 305  فرزند مددجوی این نهاد، از خدمات تسهیلات نظام وظیفه در سال 1400 بهره‌مند شدند، افزود: با ارائه این خدمات؛  113 فرزند مددجو از خدمت سربازی معاف، 91 نفر از خدمات کاهش تعرفه صدور کارت معافیت دائم و 101 نفر از گواهی انتقال خدمت به نزدیک‌ترین محل سکونت بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان در تشریح قوانین و شرایط استفاده از این خدمات، گفت: زنان سرپرست خانواری که به علت فوت و یا طلاق همسر تحت پوشش می‌باشند، در صورت داشتن شرایط می‌تواند از معافیت کفالت «یک فرزند پسر» استفاده نماید.

مدیرکل کمیته امداد گلستان درباره معافیت تنها فرزند ذکور خانواده‌های با سرپرست مرد از کار افتاده و بیمار که سه دختر و بیشتر دارند، گفت: برای استفاده از این تسهیلات مشمول باید تنها پسر خانواده باشد.

بابایی همچنین در خصوص انتقال محل خدمت سربازی فرزندان مددجو اشاره کرد و گفت: سربازانی که در حال انجام خدمت سربازی می‌باشند و مشمول معافیت نمی‌شوند، می‌توانند جهت انتقال  و ادامه خدمت سربازی به محل سکونت خود از این خدمت استفاده نمایند.

انتهای پیام
captcha