ترویج فرهنگ خدمت به محرومین؛ مهم‌ترین اولویت طرح ملی «قرار دوازدهم»
کد خبر: 4054321
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

ترویج فرهنگ خدمت به محرومین؛ مهم‌ترین اولویت طرح ملی «قرار دوازدهم»

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به اهداف اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ خدمت به محرومین و افزایش مشارکت عمومی در ارائه خدمت به محرومین از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

رضا معممی مقدم، مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، شب گذشته، 11 اردیبهشت‌ماه در مراسم طرح ملی «قرار دوازدهم» در شهرستان طبس، اظهار کرد: طرح ملی «قرار دوازدهم» طرحی با رویکرد ترویج فرهنگ مهدوی و با موضوع ارائه خدمات اجتماعی و حمایت از افراد نیازمند در کشور اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: این طرح به‌منظور توجه به بحث ساماندهی و تقویت رزمایش مواسات با اقدامی جهادی و افزایش مشارکت‌های مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح ملی «قرار دوازدهم» با نام و یاد امام زمان(عج)، دوازدهم هر ماه در ۵۴۰ بقعه متبرکه کشور اجرا می‌شود، گفت: بسته‌های معیشتی تهیه شده در این طرح معطر به نام و یاد امام دوازدهم(عج) است که به خانواده‌های کم‌برخوردار اهدا می‌شود.

معممی مقدم به اهداف اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ خدمت به محرومین و افزایش مشارکت عمومی در ارائه خدمت به محرومین از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بیش از 60 هزار بسته معیشتی در راستای اجرای این طرح از محل موقوفات بین نیازمندان توزیع می‌شود، یادآور شد: این طرح تنها مربوط به تهیه بسته‌های معیشتی نیست بلکه شامل آزادسازی زندانیان، تهیه نان و دارو و تأمین هزینه‌های درمانی محرومین نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: گفت: بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی در راستای اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» از محل نیات موقوفات مرتبط بین نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار در سراسر کشور در آستانه عید سعید فطر توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha