غرفه خوشنویسی؛ پرمخاطب‌ترین غرفه‌ نمایشگاه «بر آستان بهشت» قم
کد خبر: 4052598
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹

غرفه خوشنویسی؛ پرمخاطب‌ترین غرفه‌ نمایشگاه «بر آستان بهشت» قم

مدیر انجمن خوشنویسان قم گفت: به دلیل حضور مستمر جامعه خوشنویسان در متن جامعه، مردم ارتباط خوبی با ما دارند و به اذعان مسئولین در بازدیدی که از نمایشگاه «بر آستان بهشت» داشتند، غرفه خوشنویسی نمایشگاه از پرمخاطب‌ترین غرفه‌ها است.

علی اصغر نظری حائل، مدیر انجمن خوشنویسان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت»، غرفه خوشنویسی در شب دوم نمایشگاه نیز مانند شب اول، جزء پرمخاطب‌ترین غرفه نمایشگاه قرآنی «برآستان بهشت» بود و مخاطبان، دلنوشته‌ها و اشعار مورد علاقه خود را به خوشنویسان حاضر در غرفه می‌دادند تا آن‌ها با خط خوش این متون را پیاده کنند؛ این موضوع بهانه‌ای شد تا با مدیر انجمن خوشنویسان قم به گفت‌وگو بپردازیم.

علی اصغر نظری حائل، مدیر انجمن خوشنویسان قم و مسئول غرفه خوشنویسی در نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت» در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه بیان کرد: امسال به دلیل فروکش کردن ویروس کرونا و همت مسئولان مربوطه به خصوص اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی قم این نمایشگاه قرآنی در فضای بسیار زیبا و مناسب در حال برگزاری است.

وی گفت: به دلیل وجود مؤسسات و انتشارات فراوان و مختلفی که در حوزه قرآنی در قم فعالیت می‌کنند و نیز امور هنری استان که همکاری تنگاتنگی با مجموعه‌های قرآنی دارد، نمایشگاه قرآن یکی از ملزومات این شهر به حساب می‌آید.

نظری حائل ادامه داد: انجمن خوشنویسان قم تقریباً در تمام مناسبت‌ها، حتی در دوران کرونا با وجود محدودیت‌ها، حضور بسیار پررنگی در نمایشگاه‌ها و مراسمات گوناگون داشته و هنرمندان خوشنویس قم در طول این سال‌ها همواره با تولید آثار خوشنویسی با محتوای فرهنگی و مذهبی، می‌پردازند و به بازدیدکنندگان هدیه می‌کنند که این کار بسیار مطلوب جامعه فرهنگی قم است.

مدیر انجمن خوشنویسان قم گفت: به دلیل حضور مستمر جامعه خوشنویسان در طول این سال‌ها در متن جامعه، مردم ارتباط خوبی با ما دارند و به اذعان مسئولین در بازدیدی که از نمایشگاه «برآستان بهشت» داشتند، غرفه خوشنویسی نمایشگاه از پرمخاطب‌ترین غرفه‌ها است.

وی افزود: این مطالبه عمومی مردم نه تنها در قالب نمایشگاه بلکه در حوزه آموزش هم وجود دارد و انجمن خوشنویسان با این مطالبه مواجه هستند که در مناطق مختلف استان شعبه انجمن را داشته باشیم که دسترسی هنرجویان آسان‌تر باشد؛ در حال حاضر فقط یک شعبه مرکزی در قم وجود دارد که برای ظرفیت قم که همواره اساتید آن در مسابقات و همایش‌های ملی و بین المللی جز برگزیدگان هستند، کم است؛ این موفقیت‌ها نشانه استعداد ذاتی و استقبال خوب مردم از این هنر در استان است و به همین دلیل نیازمند توجه مسئولین برای تأسیس شعبات بیشتر انجمن درنقاط مختلف قم هستیم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز پنج‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت ۱۹ الی ۲۴ دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha