تربیت نسل قرآنی با احیای جلسات خانگی امکان‌پذیر است
کد خبر: 4051104
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

تربیت نسل قرآنی با احیای جلسات خانگی امکان‌پذیر است

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه کار جهادی جلسات خانگی قرآن، حرکتی فرهنگی و ماندگار است که می‌تواند ضمن ایجاد همگرایی بیشتر در بین اهل محل در جامعه تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: جلسات قرآن خانگی از آن‌جا که نخستین و بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی را شکل می‌دهد، زمینه آشنایی عمومی با فرهنگ قرآن و تربیت نسل قرآنی است.

کارگاه اموزش جلسات خانگی در بندرگزبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل‌حسینی، امام جمعه بندرگز در بازدید از اولین کارگاه آموزشی جلسات خانگی قرآن که روز گذشته، 30 فروردین در اداره تبلیغات اسلامی بندگز برگزار شد ضمن تشکر از برگزارکنندگان این کارگاه‌های آموزشی، گفت: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی علاوه بر ایجاد بستر انس با قرآن کریم فراهم کردن مقدمات لازم جهت آموزش‌های تخصصی در سطوح بالاتر است.

امام جمعه بندرگز اظهار‌ کرد: احیا، سازماندهی و شناسایی جلسات خانگی قرآن کریم در سطح استان انجام شده است و ایجاد طرح جامع فرهنگی قرآنی و شناسایی و ساماندهی فعالان قرآنی در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه کار جهادی جلسات خانگی قرآن، حرکتی فرهنگی و ماندگاراست که می‌تواند ضمن ایجاد همگرایی بیشتر در بین اهل محل در جامعه تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: جلسات قرآن خانگی از آن جا که نخستین و بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی را شکل می‌دهد، زمینه آشنایی عمومی با فرهنگ قرآن و تربیت نسل قرآنی است.

امام جمعه بندرگز احیاء جلسات سنتی قرآن در منازل را یکی از بهترین راهبرد‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش و فراگیری قرآن کریم دانست و افزود: متأسفانه امروزه قرآن سهم کمی در زندگی مردم داشته و در واقع نقش آن کمرنگ است و این موضوع سبب ایجاد آسیب‌های زیادی در زندگی مردم شده است.

امام جمعه بندرگز ادامه داد: جلسات خانگی قرآن در استان ما قدمت دیرینه دارد که متأسفانه به فراموشی سپرده شده است، لذا برگزاری این کارگاه‌های آموزشی زمینه‌ای برای احیای ارزش‌ها و باورهای اعتقادی، انس و الفت بیشتر بین مردم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha