برگزاری جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4050457
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

برگزاری جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در خراسان‌جنوبی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی با تشریح برنامه‌های این کانون همزمان با ماه رمضان، گفت: جلسات تفسیر نهج‌البلاغه به میزبانی مساجد حضرت ابوالفضل(ع)، محمد رسول‌الله(ص)، امام هادی(ع)، آل رسول(ص)، امام حسن مجتبی(ع) حاجی‌آباد، امام زمان (عج) مهرشهر، بقیة‌الله و مسجد جامع صاحب‌الزمانی مهرشهر همزمان با ایام این ماه مبارک در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار،  مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از کانون‌های مساجد خراسان‌حنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار،  مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی، امروز، 29 فروردین‌ماه با تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های مساجد این استان، اظهار کرد: برگزاری جلسات تفسیر نهج‌البلاغه در مساجد، محافل انس با قرآن، جشن روزه اولی‌ها و شرکت در نمایشگاه قرآن از جمله برنامه‌های این کانون در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی در خصوص برگزاری جلسات تفسیر نهج‌البلاغه، گفت: طی ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در هشت مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)، محمد رسول‌الله(ص)، امام هادی(ع)، آل رسول(ص)، امام حسن مجتبی(ع) حاجی‌آباد، امام زمان (عج) مهرشهر، بقیة‌الله و مسجد جامع صاحب الزمانی مهرشهر» جلسات تفسیر نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی همچنین از برگزاری جلسات قرآنی هر هفته، چهارشنبه شب‌ها خبر داد و بیان کرد: این طرح هر هفته به میزبانی یکی از مساجد امام حسین(ع)، امام جعفر صادق(ع)، صدیقه طاهره(س) و مسجد الحسین جوادیه برگزار می‌شود. در این برنامه یک یا چند نفر قاری به مدت 30 تا 60 دقیقه بعد از اقامه نماز، آیات و سوره‌های مشخصی از قرآن را برای عموم مردم (نمازگزاران) تلاوت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشن روز اولی‌ها، گفت: در این جشن، 100 نفر از دختران روزه اولی مناطق محروم مرکز استان توسط کانون‌های فرهنگی هنری شناسایی شده‌اند که سه‌شنبه شب، 30 فروردین بعد از نماز غرب و عشا در نمایشگاه قرآن استان تجلیل می‌شوند.

سبزه‌کار با اشاره به برگزاری مسابقات نسیم نهج‌البلاغه در سطح استان، اظهار کرد: این مسابقات در بخش‌های متنوع نقاشی حکمت‌ها برای رده سنی 7 تا 12 سال، حفظ حکمت‌ها برای دو رده سنی 7 تا 12 سال و 13 تا 17 سال، خوشنویسی حکمت‌ها برای دورده سنی 13 تا 17 سال و 18 تا 35 سال، تفسیر و ترجمه خطبه‌های نهج‌البلاغه برای رده سنی 18 تا 35 سال و تولید کلیپ برای رده سنی 8 تا 35 سال، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت در سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌جنوبی با برپایی یک غرفه و انجام برنامه‌های ختم قرآن به نیابت از شهدا، برگزاری برنامه شکلات صلواتی تحت عنوان میثاق با شهدا، برگزاری مسابقات مختلف حول محور نهج‌البلاغه از جمله نقاشی حکمت‌ها و... از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha