همه دشمنی‌‌ها با ایران بر سر اسلام است
کد خبر: 4046030
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

همه دشمنی‌‌ها با ایران بر سر اسلام است

امام جمعه کرج با تاکید براینکه اسلام و توسل به آن اجازه نمی‌دهد که استقلال و عزت جمهوری اسلامی را از بین برود، گفت: همه دشمنی دشمنان با ایران بر سر اسلام است.

همه دشمنی‌‌ها با ایران بر سر اسلام است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، 12 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: در این روز ساختار حکومت در ایران به مردمی تبدیل و تعیین حکومت جدید توسط امام خمینی(ره) به مردم واگذار شد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هیچگاه از مردم به عنوان رکن جامعه اسلامی غافل نبوده است، گفت: برای ادامه مسیر در دهه پنجم جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بر دوش مردم به ویژه جوانان گذاشته شده است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی متوقف نشده و بالنده است، ادامه داد: در حال حاضر دشمن برای مقابله با ایران خود را نیازمند به ائتلاف با چند کشور معاند می‌بیند.

این مسئول با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به اصول خود به شدت پایبند است گفت: جمهوری اسلامی هرگز در مورد خطوط اصلی و اصول خود کوتاه نمی‌آید.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه برای خدمت به مردم نباید دست از آرمان‌های انقلاب و اصول کشید گفت: جمهوری اسلامی تا زمانی که حیات دارد تن به حقارت سازش نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه هرکس به انقلاب و مبانی آن اعتقاد داشته باشد لحظه‌ای با ارتباط با دشمنان فکر نمی‌کند، عنوان کرد: آمریکا نمی‌تواند با ایران رابطه دوستانه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اسلام و توسل به آن اجازه نمی‌دهد که استقلال و عزت جمهوری اسلامی را از بین برود، ادامه داد: همه دشمنی دشمنان با ایران بر سر اسلام است.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دفاع از مبانی انقلاب است، گفت: دشمنان ایران خودشان به عجز خود اعتراف می‌کنند و به این نتیجه رسیدند که نظام اسلامی ساقط شدنی نیست و این عجز در سرزمین اشغالی مشاهده می‌شود.

حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه چند کشور حاشیه خلیج فارس با اسرائیل در راستای توجیه و جبران شکست‌های متعدد است خاطرنشان کرد: دشمن دست‌بردار نیست و به دنبال از بین بردن محتوی و ضربه زدن به نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه برخی سخنان امروز برخلاف ارزش‌ها و اصول انقلاب است، عنوان کرد: اسلام و انقلاب برای بانوان ارزش ویژه‌ای قائل است و همین ارزش‌گذاری و حمایت از بانوان دلیل جذب به اسلام است.

امام جمعه کرج با اشاره به حادثه ورزشگاه مشهد مقدس متذکر شد: برخی با نشان دادن روش تکفیری‌ها مسیر را برای مدیریت هجمه و تهیه خوراک برای بیگانگان و دشمنان نظام هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به قانون ملتزم باشند گفت: در مورد حادثه مشهد برخی قانون‌گریزی می‌کنند. برخی دنبال سوءاستفاده هستند و باید برای افکارعمومی این موضوع خوب روشن شود.

حسینی‌همدانی با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت گفت: فرهنگ احترام به طبیعت باید از کودکی آموزش داده شود و حفاظت از طبیعت باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها از روزهای آینده باز می‌شود، ادامه داد: اولیای مدارس با کمک خانواده‌ها برای آموزش هرچه بهتر مشارکت کنند.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به لزوم تحرک در اجرای برنامه‌های مدیران گفت: ادارات به نظرات مردم و کارشناسان در چارچوب قانون عمل کنند، خودرأی نباشند و از نظرات افراد بومی و ظرفیت‌های مردمی استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه جلوگیری از فساد یکی از اهداف و شعارهای جمهوری اسلامی است، متذکر شد: خط نفوذ خزنده و با کلمات شیرین و کلمات عامه‌پسند به دنبال فاصله‌انداختن بین انقلاب است و جوانان نسل کنونی با هوشیاری جلوی این اهداف ایستاده‌اند.

انتهای پیام
captcha