وظیفه خطیر روحانیت در استقرار جامعه مهدوی
کد خبر: 4043267
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸

وظیفه خطیر روحانیت در استقرار جامعه مهدوی

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به وظیفه خطیر روحانیت در استقرار جامعه مهدوی اشاره کرد و گفت: استقرار جامعه مهدوی نیازمند کسب توشه معنوی و علمی است.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، سه‌شنبه، ۲۴ اسفند در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره علامه حلی که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت منجی عالم بشریت، اظهار کرد: در آیه ۵۵ سوره نور خداوند متعال به کسانی که ایمان و عمل صالح انجام دهند وعده داده است که حاکم بر زمین خواهند شد همان‌طور که در مقاطعی از گذشته حاکمیت جهان از آن مؤمنین و صالحین بوده است.

وی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح لازمه حاکمیت صالحان است و این وعده تخلف‌ناپذیر خداوند است، افزود: آن دینی که خداوند می‌پسندد آن دین مستقر خواهد شد و معلوم می‌شود که سیاست و قدرت و همه امکانات باید در خدمت دین باشد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه سیاست ابزاری برای حاکمیت دین خدا است و وظیفه عموم مردم تلاش برای حاکمیت دین و استقرار جامعه مهدوی است و در این راستا وظیفه روحانیت سنگین‌تر است، افزود: بدیهی است که برای حاکمیت دین خدا و فراهم آوردن استقرار جامعه مهدوی نیازمند کسب توشه معنوی و علمی هستیم و باید برای نیل به آن دانش لازم را تحصیل کرده و در نشر آموزه‌های دینی تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه برای استقرار جامعه مهدوی هم مزین به علم و دانش و مکارم اخلاقی باشیم و هم آن را در جامعه گسترش دهیم، گفت: هر کس خودش را خودش را در معرض پیشوایی مردم قرار می‌دهد باید در وهله اول خودش تعلیم و تادیب کند تا بتواند دیگران را به معنویت سوق دهد.

وی بر لزوم استمرار طلاب در پژوهش‌ها تأکید کرد و افزود: معارف اسلامی را باید فراتر از کشور در جهان گسترش دهیم که در این راستا می‌توانیم شخصیتی چون علامه حلی را که هم فقیه و هم متلکم بود به گونه‌ای که پادشاهان مغول را شیعه کرد، الگوی خود قرار دهیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه سلطان محمد خدابنده با نام دیگری در مغول مشهور بود که در عصر علامه حلی و در سایه معارف اسلامی مسلمان شد، اظهار کرد: هر چند مغول به ظاهر سرزمین را گرفتند اما مغلوب فرهنگ اسلامی شدند تا جایی که علامه حلی کتاب منهاج‌الکرامه را به سلطان محمد خدابنده به‌عنوان یکی از پادشاهان مغول می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و با اشاره به اینکه در زمان علامه حلی برای اولین بار سکه‌ای با نام عَلیُ وَلیُ‌الله ضرب شد، گفت: امروز دسترسی به کتب و منابع و اساتید فراهم است و می‌توان به بهره‌‌گیری از این فرصت، پژوهش‌های علوم و معارف اسلامی را گسترش داد.

انتهای پیام
captcha