تبیین ارزش‌های اسلامی یک وظیفه اخلاقی است
کد خبر: 4041711
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

تبیین ارزش‌های اسلامی یک وظیفه اخلاقی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: تبیین اسلام و ارزش‌های اسلامی یک وظیفه اخلاقی است و همه باید از این سرمایه‌های عظیم خود استفاده کنیم و دیگران را هم نصیب کنیم.

آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در نشست با ائمه جمعه استان بر اهمیت مراقبت در بین روحانیون تأکید کرد و اظهار کرد: باید مراقب گفتار، اعمال و رفتار خود باشیم.

وی افزود: رمز موفقیت و نفوذ ائمه جمعه «مراقبه» است و همه ما زیر نظر هستیم، خداوند متعال اولین ناظر بر ما است و باید توجه کنیم مردم ما را به عنوان نماینده اسلام می‌شناسند و باید مراقبت کنیم و اگر سخنی و رفتاری خلاف باشد به اسلام ضربه زده‌ایم.

آیت‌الله علما گفت: سابقین ما همین گونه بودند یعنی مراقبت کردند و باید دید سابقین چه انجام دادند و ما نیز در همان مسیر حرکت کنیم.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری آئینه تمام‌نمای اسلام ناب هستند و ما باید پشت سر ایشان حرکت کنیم تا به مدارج عالی معنوی برسیم و این با مراقبه به دست می‌آید.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ شعائر دین، افزود: تمام برنامه‌های ما برای اسلام و تکریم شعائر اسلام است، زیرا اسلام زنده است و با همه قدرت در تمام دنیا روشنگری می‌کند و قلوب مردم را زنده می‌کند و یقیناً آینده دنیا متعلق به اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه عظمت در عرصه جهان ایجاد شده و این نشانه تبیین است، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها به تبیین اشاره و بر آن تأکید دارند و آن را شرط موفقیت و بقای اسلام می‌دانند.

آیت‌الله علما تصریح کرد: عظمت اسلام بود که انقلاب اسلامی را در ایران به پیروزی رساند و محور مقاومت را در منطقه احیا کرد و به صورت یک اصل مترقی بنیاد نهاد و به دنیا معرفی کرد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: همه وظیه داریم تبیین کنیم و تبیین اسلام و ارزش‌های اسلامی یک وظیفه اخلاقی است و همه باید از این سرمایه عظیم خود استفاده کنیم و دیگران را هم نصیب کنیم.

وی گفت: ما نسبت به نسل فردا باید پاسخگو باشیم، نمی‌توانیم دور دنیا دیوار بکشیم و سعی کنیم زلال دین، زلال اسلام و شعائر را صادر کنیم، زیرا قلوب تشنه زیادی در دنیا تشنه اسلام ناب است.

آیت‌الله علما در پایان با مهم دانستن امور اجتماعی، بیان کرد: امور اجتماعی را باید جدی بگیریم، زیرا خیلی از مشکلات با همین امور اجتماعی و تشرک مساعی برطرف می‌شود.

انتهای پیام
captcha