رسانه‌های مبارز با تبعیض و بی‌عدالتی تقدیر می‌شوند
کد خبر: 4041269
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

رسانه‌های مبارز با تبعیض و بی‌عدالتی تقدیر می‌شوند

رئیس بسیج رسانه با تأکید بر اینکه نباید معنویت را در جبهه رسانه فراموش کنیم، گفت: رسانه‌ای که به مبارزه با فساد، بی‌عدالتی، تبعیض، همت کند مورد تقدیر بسیج رسانه قرار خواهد گرفت.

عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانهبه گزارش ایکنا از مازندران، عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه کشور، روز گذشته، 16 اسفندماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در ساری برگزار شد، گفت: امروز اضافه بار ناکارآمدی برخی مسئولان بر عهده رسانه‌ها است، همه دولت‌ها آمدند از رسانه به نفع خود بهره‌برداری کردند. خبرنگاران مظلوم‌ترین قشر هستند با آنکه صدای شکستن استخوان‌های اصحاب رسانه به گوش می‌رسد، ولی اجازه نمی‌دهند، به نظام اسلامی آسیبی برسد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که خود رسانه به یک وحدت رویه و قدرت واحد نرسد، شاهد تزلزل در افکار عمومی خواهیم بود، افزود: هر رسانه‌ای که وابستگی به هر جریان سیاسی داشته باشد مزدور است بنابراین رسانه‌ها در نگرش و آرایش خود بازنگری داشته باشند و به رسالت اصلی خود که همان رسالت فرهنگی انقلاب است برگردند و اجازه ندهد بیگانگان برای ما نسخه‌های فرهنگی بپیچند.

رئیس بسیج رسانه با بیان اینکه ما چه کردیم با کسانی برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب، خونشان را هدیه کردند، اظهار کرد: متأسفانه اغلب مشاهده شده اولویت در رسانه با جریان سیاسی است و جایگاه جریان‌های فرهنگی کم رنگ شده، اگر ادبیات رسانه‌ها، ادبیات انسجام بخش باشد و به غیرت دینی پرداخته شود موفق خواهد بود و با عقیده برخی‌ها که عصر جدید را پایان عصر مطبوعات می‌دانند، مخالف هستم اکنون پرتیراژترین روزنامه‌های دنیا در ژاپن است.

وی با بیان اینکه ما در تشکیل جبهه واحد رسانه در تراز جمهوری اسلامی و تربیت کادر رسانه انقلاب ضعف داریم، افزود: ما امروز فقر تولید محتوا در رسانه داریم و اغلب دستگاه‌ها به جای حمایت محتوایی از رسانه، از آن‌ها به عنوان یک تریبون بهره می‌گیرند.

محمدیان با اشاره به عدم تفکیک صندوق هنرمندان گفت: جامعه رسانه باید هویتش استقلال یابد و جای تأسف است در زمانی که مقام معظم رهبری از جهاد تبیین سخن می‌گوید و در جنگ رسانه‌ای هستیم، ۴۰ درصد بودجه رسانه کاهش می‌یابد.

وی افزود: گفتمان رسانه باید بر اساس صداقت و صلابت باشد، رسانه رکن چهارم دموکراسی است، امروز ساختار رسانه‌ای در هر کشوری باید تقویت و قدرتمند‌تر شود، چرا که رشد نظام از بستر رسانه اتفاق خواهد افتاد. امروز اغلب رسانه‌ها برای امرار معاش روزانه دچار بحران هستند، اما علی‌رغم معاف مالیاتی برخی هنرمندان و سلبریتی‌ها کمتر به دغدغه معیشتی رسانه‌ها پرداخته شده است.

رئیس بسیج رسانه در پایان با بیان اینکه نباید معنویت را در جبهه رسانه فراموش کنیم، افزود: رسانه‌ای که به مبارزه با فساد، بی‌عدالتی، تبعیض، همت کنند مورد تقدیر بسیج رسانه، قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha