چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در فارس پایان یافت / درخشش عکاس ایکنا
کد خبر: 4038969
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در فارس پایان یافت / درخشش عکاس ایکنا

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» سازمان بسیج رسانه فارس با معرفی برگزیدگان رشته‌ها و بخش‌های مختلف برگزار شد.

اختتامیه  چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در فارس، عکاس ایکنابه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» سازمان بسیج رسانه فارس امروز، 7 اسفندماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه فجر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در سالن شهید رکنی صدا و سیمای فارس برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان هر رشته و بخش معرفی و تجلیل شدند که در این دوره از جشنواره احمدرضا مداح، اثر عکاس خبرگزاری ایکنا در بخش عکس به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.

ابراهیم شیشه‌گر، دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر فارس در حاشیه این مراسم گفت: این جشنواره در هشت محور خبر، یادداشت و مقاله، گزارش، مصاحبه، تیتر،فیلم خبری و عکس و بخش خبر جریان‌ساز برگزار شد که در نهایت 460 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره در استان فارس ارسال شد که آثار 35 نفر به عنوان آثار منتخب معرفی شدند.

وی، محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان را جهش تولید، امیدآفرینی، ظرفیت های کشاورزی استان، حقوق شهروندی، بصیرت و دشمن‌شناسی، آسیب‌های احتماعی، بیانیه گام دوم، کمک مومنانه، مدافعان سلامت و شهدای رسانه ای، سبک زندگی، فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی عنوان کرد.

 شیشه‌گر با بیان اینکه متاسفانه به دلیل وضعیت قرمز و شرایط خاص کرونایی استان، امکان برگزاری جلسه حضوری اختتامیه در دهه فجر امسال محقق نشد، هدف از برگزاری جشنواره ابوذر را شناسایی، ایجاد انگیزه، شور و نشاط در اصحاب رسانه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس فعالیت‌های بسیار خوب رسانه‌ای در تمام حوزه ها دارد، گفت: در جشنواره امسال هر فرد می‌توانست در سه بخش و در هر بخش حداکثر سه اثر را برای شرکت در جشنواره ارسال کند که از بین آثار ارسالی مریم مرادی، فاطمه حبیبی و سعیدرضا امیرآبادی عناوین اول تا سوم بخش گزارش تحلیلی را از آن خود کردند در این بخش محسن نیدانی و سمیه انصاری‌فرد نیز حائز عنوان شایسته تقدیر شد. همچنین در بخش گزارش خبری نیز زهرا علی اکبری  برگزیده اول، فریبا غلامی برگزیده دوم و زهرا زارع‌پور و زهرا فخیم‌زاده عنوان مشترکاً عنوان سوم را کسب کردند. ضمن اینکه در این بخش خانم فاطمه اسدزاده و  زینب برزگر شایسته تقدیر شدند.

شیشه‌گر افزود: در بخش تیتر سعیدرضا امیرآبادی با تیتر «سرنوشت مرغ‌ها در انتظار گوسفندان» عنوان نخست، زهرا زارع‌پور با تیتر «آزمایش در آزمایش خصوصی‌سازی مردود شد» عنوان دوم و محمدامین افشارپور با تیتر «شیرازگردی ویروس با اتوبوس» شایسته تقدیر و در بخش مقاله و یادداشت محمد عسلی برگزیده اول، سید علی اصغر موسوی و ابراهیم عباسی برگزیده دوم، احمدرضا سهرابی برگزیده سوم، همچنین زهرا حیدری به عنوان شایسته تقدیر به عنوان نفرات برگزیده جشنواره امسال انتخاب شدند.

دبیر چهارمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر فارس اضافه کرد: در بخش مصاحبه نیز فاطمه ایزدی برگزیده اول،  جلال‌الدین عرفانی برگزیده دوم، راضیه نجار نفر سوم و همچنین حسین حسن‌پور به عنوان شایسته تقدیر برگزیده شدند.

وی تصریح کرد: در بخش خبر محمد امین افشار پور نفر اول، محسن تورع  نفر دوم و لیلا غضنفری نیز به عنوان برگزیده سوم انتخاب شدند. همچنین محمد جلالی نیز شایسته تقدیر شد.

این فعال رسانه ای تصریح کرد: امین برنجکار برگزیده اول، امین فایضی و امیر صادقیان برگزیدگان دوم، رضا قادری و سهیلا ستایش برگزیدگان سوم و احمدرضا مداح، محمدحسین نیکوپور و شیوا عطاران به عنوان شایسته تقدیر بخش عکس چهارمین جشنواره ابوذر فارس انتخاب شدند.

شیشه‌گر با بیان اینکه در بخش کاریکاتور، موشن گرافیک، صفحه‌آرایی به علت به حد نصاب نرسیدن آثار برگزیده‌ای نداشتیم، افزود:  در بخش خبر جریان‌ساز سعید پرویزی از خبرگزاری صدا و سیما به خاطر گزارش‌های متعدد تاثیرگذار و جریان‌ساز و علی فتحی ‌از بسیج رسانه مرودشت به دلیل پیگیری جدی مطالبات مردمی در رسانه نیز به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند. همچنین در بخش فیلم خبری سعید پرویزی، صیاد جوکار و مریم رضایی عناوین اول تا سوم این بخش را کسب کردند و اکبر بانشی و محمد حسین چاره جو نیز شایسته تقدیر شدند.

دبیر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس افزود: در برنامه امسال همچنین برنامه تجلیل از پیشکسوت رسانه‌ای استان سیروس خلیقی به پاس یک عمر فعالیت رسانه‌ای مستمر و گرامیداشت مرحوم سید حجت‌الله موسوی تصویربردار باشگاه خبرنگاران جوان شیراز برگزار شد.

وی با بیان اینکه آثار منتخبین استان فارس به مرحله کشوری ارسال می‌شود، ابراز امیدواری کرد که در مرحله کشوری این جشنواره شاهد رتبه‌های برتر از استان فارس باشیم.

انتهای پیام
captcha