پوستر جشنواره ملی «آواها و نواهای سردار مقاومت» رونمایی شد
کد خبر: 4038443
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

پوستر جشنواره ملی «آواها و نواهای سردار مقاومت» رونمایی شد

آئین رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره ملی «آوا‌ها و نوا‌های سردار مقاومت» با حضور مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان امروز، ۴ اسفندماه در اداره کل ارشاد کرمان برگزار شد.

رونمایی پوستر جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت

به گزارش ایکنا از کرمان، نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره ملی «آواها و نواهای سردار مقاومت» با حضور مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان، امروز ۴ اسفندماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برگزار شد.
 
محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمان در این نشست، بیان کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی مجموعه فرهنگی استان اقدامات گسترده‌‌ای آغاز کرد و شاهد برنامه‌ریزی برنامه‌های متعددی در راستای ترویج مکتب سردار سلیمانی بودیم و با مدد از شهدا و سردار سلیمانی حوزه فرهنگ و هنر استان تلاش کرد همراه با ستاد برگزاری دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های خود را اجرا کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با رویکرد فرهنگی بود، گفت: در راستای ترویج مکتب حاج قاسم رویدادهایی در سطح ملی، استانی و شهرستانی شکل گرفت که شاخص‌ترین آن‌ها در سطح ملی جشنواره تئاتر سردار آسمانی، جشنواره سرود سردار آسمانی و جشنواره ملی مطبوعات بود.

علیزاده ادامه داد: تاکید معاونت قرآن و عترت و وزارت ارشاد برای اجرای برنامه‌ای ملی در استان، مبنایی شد برای برگزاری جشنواره ملی آواها و نواهای آیات با موضوع سردار مقاومت که امروز پوستر و فراخوان این رویداد رونمایی می‌شود.

وی با تاکید بر داشتن ایدیولوژی در تولید یک اثر و به کار گرفتن خلاقیت برای تولید یک اثر ارزشی، گفت: در دوره جدید وزارت ارشاد و دولت سیزدهم، تولید آثار فاخر در دستور کار است.

علیزاده با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی، گفت: آنچه که امروز ایشان را به یک مکتب تبدیل کرده است به دلیل همین ابعاد شخصیتی است که معتقد به اصول دینی و ولایی و از هر جهت جامع الاطراف بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان اینکه ما اگر مروج مکتب سردار باشیم می‌توانیم ارزش‌های انقلاب را ترویج دهیم، افزود: سردار سلیمانی نگاه ویژه‌ای به قرآن و ائمه(ع) داشتند و بیت‌الزهرا به عنوان موقوفه سردار حاج قاسم سلیمانی، نمادی از این ارادت است.

حامد منیری، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه شخصیت سردار سلیمانی مصداق بارز ترویج قرآن و عترت است، گفت: او قرآن را به ما عملی آموخت و سبک زندگی ساده و امروز مزار ساده ایشان بهترین گزینه برای ترویج فرهنگ قرآن است.

منیری با اشاره به جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت، تصریح کرد: ویژگی این جشنواره فاخر بودن آن به‌ویژه در حوزه جهاد تبیین است و جلوه‌هایی واقعی از سبک زندگی ایرانی اسلامی و معارف اسلامی را در این جشنواره خواهیم دید.

 

انتهای پیام
captcha