مراسم اعتکاف در دو شهرستان کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4036162
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

مراسم اعتکاف در دو شهرستان کردستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از تعطیل شدن مراسم اعتکاف در هشت شهرستان این استان خبر داد و گفت: دو شهرستان قروه و کامیران میزبان معتکفان در ایام‌البیض خواهند بود.

مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ایام‌البیض فرصتی برای جلای روح و تطهیر قلب‌های از زشتی‌های و پلیدی‌ها است و هر ساله در این ایام مساجد کردستان میزبان معتکفان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در انجام مراسم دینی و مذهبی سلامت مردم است، افزود: در این راستا و با توجه به وضعیت قرمز بیشتر شهرهای استان کردستان این مراسم با توجه به رنگ‌بندی ستاد کرونا برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از تعطیل شدن مراسم اعتکاف در هشت شهرستان این استان خبر داد و گفت: دو شهرستان قروه و کامیاران میزبان معتکفان در ایام البیض خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه درصورتی که این دو شهر نیز در وضعیت قرمز قرار گیرند متأسفانه این مراسم دینی برگزار نخواهد شد، ادامه داد: در این راستا و به منظور حفظ سلامت معتکفان شرایط تعیین شده است.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق دُز سوم واکسن کرونا، افراد زیر 60 سال و بهر‌ه‌گیری از 20 درصد ظرفیت مساجد در اجرای مراسم اعتکاف در ایام البیض مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این مراسم در دو شهرستان قروه و کامیاران در سطح مساجد جامع برگزار خواهد شد و در سایر مساجد مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی در پایان یادآور شد: مراسم اعتکاف در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب‌المرجب هر ساله با حضور پرشور جوانان استان کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha