کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در علی‌آباد کتول برگزار شد + عکس
کد خبر: 4035148
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در علی‌آباد کتول برگزار شد + عکس

سیصد و پنجاه و‌‌دومین‌ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن، با عنوان «دهه فجر انقلاب اسلامی و ماه رجب» شامگاه 19 بهمن‌ماه در مصلای امام رضا(ع) علی‌آباد کتول برگزار شد.

یازرلو قاری قرآن در کرسی تلاوتبه گزارش ایکنا از گلستان، مراسم سیصد و پنجاه‌و‌دومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن، با عنوان «‌دهه فجر انقلاب اسلامی و ماه رجب» روز گذشته 19 بهمن‌ماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا(ع) علی‌آبادکتول برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دعای توسل با نغمه رضا صدقی مداح اهل بیت(ع) انجام شد و در ادامه شرح حکمت ۲٠۳ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین امام علی(ع) توسط محمد باقر زنگانه صورت گرفت.

وی با بیان فرمایشی از امام خمینی(ره) مبنی براینکه «زندگی خود را در محضر خدا بدانید و در محضر خدا معصیت نکنید»، گفت: قبل از اینکه بمیرید، خود را بمیرانید یعنی اینکه دلبستگی خود نسبت به دنیا را از بین ببرید.  

همچنین در این جلسه آیات 77 تا 84  سوره نصر توسط عبد المجید یازرلو  از قاریان ممتاز قرائت شد و مباحث تفسیری توسط‌ حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد، امام جمعه علی‌آباد کتول حول آیه ۲۳ سوره جاثیه در موضوع آزادی ارائه شد.

امام جمعه علی‌آباد‌کتول معنای آزادی را در دو بخش تبیین کرد و گفت: آزادی به معنای خروج از بندگی خدا و پیروی از هوای نفس و انجام امور شهوانی، خلاف اخلاق، خلاف قانون و انسانیت  و دیگری به معنی خارج شدن از حصار شیطان و هوای نفس و پیروی از آموزه‌های انبیاء‌، آزادی در فکر و عقلانیت به معنای حریّت و آزادگی است که پیام‌ دهه فجرانقلاب اسلامی و امامین انقلاب همین بوده است.

تذکرهای مدیر کرسی تلاوت حاج علی اصغر زنگانه و بیان نکاتی پیرامون انقلاب توسط حجت‌الاسلام محمدخانی، مسئول دفتر خادمیاران امام رضا(ع) در شهر علی آباد کتول پایان بخش این جلسه قرآنی بود.

این جلسه قرآنی هر هفته سه‌شنبه به‌صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen‌، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha