آزادی سیاسی کشور نشان از عزت ایرانی است
کد خبر: 4034452
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

آزادی سیاسی کشور نشان از عزت ایرانی است

مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی سقوط سلطنت شاهنشاهی را دستاورد شاخص انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه پهلوی ژاندارم منطقه بود، اظهار کرد: آزادی سیاسی کشور، برگزاری انتخابات مردمی و تعیین سرنوشت کشور توسط مردم نشان از عزت ایرانی است.

چنگیز جوانمرد، مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسیچنگیز جوانمرد، مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به سقوط ناگهانی رژیمی که کسی به نابودی آن باور نداشت ولی مردم با وحدت آن را ساقط و یک حکومت اسلامی را به رهبری یک فقیه ایجاد کردند، گفت: انقلاب اسلامی به‌عنوان معجزه قرن، جزیره ثبات پهلوی را در هم ریخت و مردم ایران که حکومت غیرمذهبی داشتند آشکارا در تمام کشور به سوی دین آمدند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب در همان روزهای اول با دشمنان داخلی و خارجی روبرو شد، اظهار کرد: توطئه دشمن با ترور شخصیت‌هایی چون شهیدان رجایی، باهنر و دیگر شهدا آغاز و با جنگ تحمیلی ادامه یافت.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه بعد از جنگ تحمیلی و پیروزی ملت در دفاع مقدس تحریم‌های اقتصادی بر علیه کشور مصوب شد اما با این وجود کشتی انقلاب از تمام سختی‌ها عبور کرد، ادامه داد: امروز علی‌رغم تحریم‌ها و هجمه‌های دشمنان شاهد پیشرفت‌های کشور هستیم و این پیشرفت‌‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه امروز از نظر اقتصاد و معیشت به‌دلیل ناکارآمدی مسئولان با مشکلاتی مواجه هستیم که با روی کار آمدن دولت انقلابی امیدواریم این مشکلات برطرف شود، افزود: در دوران پهلوی تنها چند روزنامه انگشت‌شمار تحت امر دولت بودند و واقعیات را نمی‌گفتند اما بعد از انقلاب شاهد رشد رسانه‌ها و مطبوعات هستیم.

جوانمرد به آزادی رسانه‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با اشاره به وجود ۹۳۰۰ پایگاه خبری و ۴۲ خبرگزاری در کشور، گفت: ۴۵۳ رسانه منطقه‌ای پس از انقلاب راه‌اندازی شد اما در دوران پهلوی خبرها تحت کنترل دولت و خفقان رسانه‌ای بر کشور حاکم بود.

این مدرس سواد رسانه‌ای با تأکید بر اینکه قبل از اتقلاب رسانه اثرگذار نداشتیم و امروز جدی‌ترین انتقادات در رسانه‌ها منعکس می‌شود و این نشان از آزادی بیان و رسانه است، به وجود ۲۷۵ رسانه صوتی و تصویری فارسی زبان تحت حمایت استکبار جهانی بر علیه کشور اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزارت ارشاد بیش از ۸۰ درصد رسانه‌های برخط و مطبوعات در اختیار جوانان است و این نشان از پویایی رسانه در انقلاب است.

این کارشناس سیاسی افزود: برگزاری سالیانه نمایشگاه‌های مطبوعات و کتاب با هدف آگاهی‌بخشی به جامعه نشان از توجه به کمیت و کیفیت و شناسایی استعدادها در حوزه رسانه است.

جوانمرد با یادآوری اینکه هزار و ۵۰۸ رسانه در حوزه بانوان داریم‌، افزود: امروز تمام کشور و دور افتاده‌ترین مناطق از رسانه استفاده می‌کنند.

این مدرس دانشگاه بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب توسط رسانه‌ها اشاره کرد و با تأکید بر پیشگامی رسانه‌ها در جهاد تبیین، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب زیست فناوری است که در این حوزه ایران جز ۵ کشور جهان است کمااینکه ۱۶۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۱ مرکز پیوند سلولی به مردم خدمت می‌کند که مدیون خدمات پروفسور آشتیاتی و پژوهشگاه رویان است.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌‌ها و کارشکنی‌ها ایران جز ۸ کشور اول جهان در دانش هسته‌ای و تنها کشوری که نیروگاه هزار مگاواتی هسته‌ای دارد، افزود: در صنعت حمل و نقل دریایی در رتبه‌های مطلوب هستیم به طوری‌که با نیروی داخلی قادر به تولید شناورهای زیر ده هزار تن داخلی هستیم‌.

جوانمرد دستاورد دیگر انقلاب را قدرت دفاعی دانست و گفت: با وجودی که بودجه دفاعی کشور یک چهارم بودجه دفاعی عربستان است اما ایران به گواه آمارهای بین‌المللی بالاتر از کشورهای منطقه قرار گرفته است.

این مدرس سواد رسانه‌ای با تأکید بر اینکه در حوزه موشک نیز ایران جز ده کشور برتر جهان در صنعت فضایی است و در برخی تولیدات کشاوری همواره در رتبه‌های دوم تا پنجم جهان قرار دارد، افزود: در بحث اقتصادی مردم در تنگنا هستند و با حضور دولت انقلابی امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی شکست پوشالی ابرقدرت‌ها را دستاورد انقلاب دانست و با بیان اینکه بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا را موشک باران کردیم، افزود: اقتدار ایران به کشورهای مسلمان امید داد و جرقه پیروزی را در دل آنان ایجاد کرد.

جوانمرد سقوط سلطنت شاهنشاهی را دستاورد شاخص انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه پهلوی ژاندارم منطقه بود، اظهار کرد: آزادی سیاسی کشور، برگزاری انتخابات مردمی و تعیین سرنوشت کشور توسط مردم نشان از عزت ایرانی است.

انتهای پیام
captcha