لزوم صیانت از گفتمان انقلاب با جهاد تبیین
کد خبر: 4034432
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
مدرس سواد رسانه تأکید کرد؛

لزوم صیانت از گفتمان انقلاب با جهاد تبیین

یک مدرس سواد رسانه‌ بر لزوم صیانت از گفتمان انقلاب در مقابل هجمه‌های دشمن تأکید کرد و گفت: جهاد تبیین موجب صیانت از گفتمان انقلاب می‌شود.

ضرغام پرنیان، کارشناس سیاسیبه گزارش ایکنا از لرستان، ضرغام پرنیان، کارشناس سیاسی و مدرس سواد رسانه در نشست مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج استان لرستان که دوشنبه، ۱۸ بهمن با موضوع «بازتاب رسانه‌ای انقلاب اسلامی» ویژه فعالان سواد رسانه و طلاب مدارس علمیه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه هنوز در زمینه معرفی و رساندن پیام، چشم‌انداز و تئوری انقلاب اسلامی به جهانیان ضعیف هستیم و بسیاری از مردم جهان آشنایی لازم را با اهداف و تئوری انقلاب اسلامی ندارند، گفت: دشمن هجمه سنگینی را علیه انقلاب اسلامی آغاز کرده و با نشر اکاذیب در تلاش است خدمات و دستاوردهای انقلاب را معکوس جلوه دهد.

وی با بیان اینکه رسانه پایگاه اصلی دشمن برای معرفی نشدن انقلاب اسلامی به جهان است، افزود: اسرائیل و آمریکا هزینه‌های زیادی می‌کنند تا گفتمان انقلاب اسلامی که مبنایش عدالت و مساوات است به گوش مردم دنیا نرسد.

این مدرس سواد رسانه با بیان اینکه دشمن از ایران و ایرانی یک تابوی خشن و تصویر غیرمنطقی برای جهانیان ارائه داده است، ادامه داد: سایه سنگین رسانه‌های کشورهای بیگانه غرب و شرق باعث شده پیام انقلاب اسلامی به ‌معنای واقعی و روان به گوش مردم دنیا نرسد.

وی عدالت را واژه گم‌شده مردم دنیا دانست و اضافه کرد: اگر محدودیت در رسانه ایجاد نمی‎شد و مکتب انقلاب و اندیشه‌های امام خمینی(ره) به همه عالم می‌رسید دنیا امروز مُدل عدالت را بهتر حس می‎کرد.

این مدرس سواد رسانه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نقطه آغاز خیزش بیداری ملت‌ها بود که با یک نگاه جدید و حقیقی در حوزه سیاسی رقم خورد، اظهار کرد: جرئت دادن به آزادی‌خواهان و جنبش‌های اسلامی برای ایستادگی در مقابل ظلم، ستم و چپاول‌گری یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است.

پرنیان با بیان اینکه یکی از دلایل دشمنی آمریکا و اسرائیل با کشور ما بیداری مردم و جرئت پیدا کردن مقابل دولت‌های ظالم است، افزود: امروز بسیاری از کشورها از انقلاب اسلامی الگو گرفته و مقابل حکومت‌های ظالم ایستاده‌اند کمااینکه مکتب امام خمینی(ره) و مکتب شهید سلیمانی توانست تمامی معادلات قدرت‌های شرق و غرب را به هم بزند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهایی که با ایران قرابت فکری و مذهبی بیشتری داشته‌اند این الگوگیری نیز بیشتر بوده که نمونه آن حزب‌الله لبنان است، اضافه کرد: حزب‌الله لبنان خود را تربیت یافته مکتب انقلاب می‌دانند و با الگوگیری از انقلاب اسلامی در مقابل اسرائیل ایستاده‌اند.

این مدرس سواد رسانه ترویج گفتمان دین را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: امروز مردم بسیاری از کشورها علاقه‌مند به اندیشه ناب دین اسلام هستند و انقلاب اسلامی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بسیاری از کشورهای دنیا نقش‌آفرینی داشته است تا جایی‌ که امروزه در کشورهای آفریقایی، اروپایی، خاورمیانه و نیز آمریکا افرادی پیدا شده‌اند که علاقه‌مند به اندیشه ناب دین اسلام هستند.

پرنیان با بیان اینکه دشمن شبانه‌روز در تلاش است تا جلوی تفکر و اندیشه اسلامی را بگیرد که خوشبختانه با شکل‌گیری جبهه مقاومت تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است، افزود: دشمن روی نسل جوان که به‌ راحتی به فضای مجازی دسترسی دارند برنامه‌‌ریزی کرده که ضرورت دارد جهاد تبیین در اولویت کار فعالان رسانه‌ای قرار بگیرد و در مقابل دشمن از فکر جوانان خود صیانت کنیم و با جهاد تبیین مانع از سردرگمی آنها شویم.

وی در ادامه به تلاش‌های آمریکا و شوروی برای به دست گرفتن مدیریت جهان اشاره کرد و گفت: در این راستا کشورهای ابرقدرت از هیچ تلاشی برای چپاول ثروت ملت‌ها، سرکوب حکومت‌ها و نابودی کشورها دریغ نمی‎کنند این در حالی است که گفتمان شرق و غرب از جمله آمریکا، شوروی و چین که هر کدام برای به دست گرفتن مدیریت جهان اهدافی را دنبال می‎کنند، پاسخگوی نیاز بشر نیست.

پرنیان با بیان اینکه تئوری انقلاب اسلامی که تئوری عدالت است همه تئوری‎ها را به هم زده است، اظهار کرد: این تئوری انقلاب اسلامی که می‎گوید هر کشوری حق رشد و شکوفایی دارد و هر کجا ظلم است باید مقابل آن ایستاد در دنیا طرفدار دارد چراکه عدالت گم‌شده بشر امروز است.

این مدرس سواد رسانه با یادآوری اینکه دفاع از مظلوم، دفاع از دین اسلام و دفاع از امنیت کشور در مرزها تئوری انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: اگر این تئوری به‌معنای واقعی در دنیا پیاده شود شاهد این همه جنایت و ظلم علیه بشریت در دنیا نخواهیم بود این در حالی است که امروز شعار دفاع از مظلوم برای مردم دنیا جذابیت و شیرینی دارد و می‎توان به شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی امیدوار باشیم.

انتهای پیام
captcha